Vs: Delhistä malli Espoolle
En nyt pääse käsiksi paperi-Hesariin, mutta äkkiseltäänhän tuo vaikuttaa siltä, että juurikin delhiläistä metroa Espooseen jo tehdään. Raskasraidetta eristetylle radalle vastaavalla pysäkkivälillä ja oletettavasti vähintäänkin yhtä vaativalla geometrialla. Useasti on vakuutettu, että tunnelin tekeminen suomalaiseen graniittiin on halpaa, eikä kaiketi Hesarikaan haluaisi ilmarataa Otaniemen ja Tapiolan arkkitehtuurinähtävyyksien eteen.
Jään odottelemaan, että joku suosittelee Delhin Gurgaonin alueen esimerkin mukaan Ultra -PRT-järjestelmää pääkaupunkiseudulle. Tosin esimerkki taitaa olla lähinnä paperilla ja veikkaukseni mukaan se myös sinne jää. Heathrown lentokentällä oleva kolmen aseman miniversio ei ilmeisesti ole vieläkään asiakkaiden käytössä (kahden ja puolen vuoden testailun jälkeen).
Muoks:
Kumpi mahtaa ehtiä ensin, bakteeriliejuun juuttunut Kehärata vai Länsimetro?
Onko muuten mitään merkkiä siitä, että tunneleiden rakennustöitä olisi aloitettu Tapiolan länsipuolella? Jos rahat ei riitä kuin Tapiolaan asti, niin kohtapuoliin kai sekin pitäisi sanoa ääneen.
Miten Delhi ja sen metro voisivat olla esimerkki Espoolle?
En nyt pääse käsiksi paperi-Hesariin, mutta äkkiseltäänhän tuo vaikuttaa siltä, että juurikin delhiläistä metroa Espooseen jo tehdään. Raskasraidetta eristetylle radalle vastaavalla pysäkkivälillä ja oletettavasti vähintäänkin yhtä vaativalla geometrialla. Useasti on vakuutettu, että tunnelin tekeminen suomalaiseen graniittiin on halpaa, eikä kaiketi Hesarikaan haluaisi ilmarataa Otaniemen ja Tapiolan arkkitehtuurinähtävyyksien eteen.
Jään odottelemaan, että joku suosittelee Delhin Gurgaonin alueen esimerkin mukaan Ultra -PRT-järjestelmää pääkaupunkiseudulle. Tosin esimerkki taitaa olla lähinnä paperilla ja veikkaukseni mukaan se myös sinne jää. Heathrown lentokentällä oleva kolmen aseman miniversio ei ilmeisesti ole vieläkään asiakkaiden käytössä (kahden ja puolen vuoden testailun jälkeen).
Muoks:
Samppa sanoi:Varsin luotettavalta ja asiaa tuntevalta taholta viikolla 43 kuulemani tiedon mukaan länsimetro otetaan käyttöön vasta vuonna 2016.
Kumpi mahtaa ehtiä ensin, bakteeriliejuun juuttunut Kehärata vai Länsimetro?
Onko muuten mitään merkkiä siitä, että tunneleiden rakennustöitä olisi aloitettu Tapiolan länsipuolella? Jos rahat ei riitä kuin Tapiolaan asti, niin kohtapuoliin kai sekin pitäisi sanoa ääneen.
Viimeksi muokattu: