Entäs jos giljotiinin sijaan ovet nousisivatkin lattiasta?
Nuo voisivat silleen mukavasti heittää asiakkaan junaan, jos hänen mononsa on oven päällä ja painopisteensä junan puolella kun ovi lähtee sulkeutumaan.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Entäs jos giljotiinin sijaan ovet nousisivatkin lattiasta?
Spedeilijät nousisivat ovien mukana ja lähtisivät itsemurhamatkalle junan katolla.Entäs jos giljotiinin sijaan ovet nousisivatkin lattiasta?
Joo! Tää olis futurismia!Itse ottaisin mallia kameroiden aukoista:
http://www.digital-photography-school.com/wp-content/uploads/2009/02/aperture-anim.gif
Spedeilijät nousisivat ovien mukana ja lähtisivät itsemurhamatkalle junan katolla.
Lieköhän lyhyiden asemien kohtalo olla sinetöity tämän uutisen myötä (vaikka kyllähän tiheä vuoroväli saataisiin aikaiseksi manuaaliajollakin, mutta ei nyt kerrota totuutta kenellekään :roll?
Ei noissa tänään tulleissa uutisissa puhuta mitään asemien pituuksista. oudointa on että silti varaudutaan automatisoimaaan 2020 -luvulla joten se juoruaisi siitä että länsimetron asemia ei pidennetä.
Esityslistan ja tämän päiväisen Siemensin tiedotteen mukaan ei liene muuta vaihtoehtoa kuin Siemensin sopimuksen purku. Espoon metron asemien tekeminen pitkiksi on ollut keskustelussa jo aiemminkin, eilen sille vain saatiin kustannusarvio ja aikataulu. Johon en kyllä usko alkuunkaan, niin kummallisia on väitetty.Ajattelin vain, että jos automatisoinnin poisjättämistä pohditaan toisaalla, asemien pituuksia toisaalla, saattaa olla, että pelataan varman päälle ja suunnitelmia tältä osin muutettaisiinkin.
Esityslistan ja tämän päiväisen Siemensin tiedotteen mukaan ei liene muuta vaihtoehtoa kuin Siemensin sopimuksen purku. Espoon metron asemien tekeminen pitkiksi on ollut keskustelussa jo aiemminkin, eilen sille vain saatiin kustannusarvio ja aikataulu. Johon en kyllä usko alkuunkaan, niin kummallisia on väitetty.
Otaniemeä lukuun ottamatta näyttää siltä, että asemaluolan pidentämiseksi riittää louhia luolan pohjaa noin metri alemmaksi. Silloin tasaista rataa saadaan 135 metriä. Otaniemessä on oiottu kaarteita, joten pelkkä korkeusasema ei riitä. Mutta ei sielläkään muutos mahdoton ole.
Lyhyiden asemien suunnittelusta aiheutuva todellinen vahinko jäänee 10–20 miljoonan luokkaan. Sillä lyhennyksestä saatavaksi ilmoitettu säästöhän ei ole osa väärän päätöksen virhettä, vaan kustannus siitä, että tehdään ja saadaan enemmän. Pienempi vahinko se on kuin tuhlata toista sataa miljoonaa huonoon sopimukseen.
Sitä en vaan tahdo ymmärtää, että kaikki kaupunkilaisjärjellä varustetut ja asiaa hieman kauempaa tarkastelleet ihmiset ovat nähneet nämä tynkäasema/automaattihölmäilyn uhkakuvat jo alusta saakka. Miten on mahdollista, että ammatikseen niitä miettivät ovat pystyneet ummistamaan niiltä silmänsä näin totaalisesti, homma leviää käsiin ja miljoonia hassataan. Kaiken lisäksi ongelmia mahdollisesti siirretään ratkaistavaksi tulevaisuuteen, jolloin haitta, vaiva ja kustannukset ovat moninkertaiset.
HKL:n johtokunta päätti, että toteutusta jatketaan automaattimetron pohjalta. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012032215358029_uu.shtml
HKL:n johtokunta päätti, että toteutusta jatketaan automaattimetron pohjalta. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012032215358029_uu.shtml
Hankintasopimuksessa on purkuehdot. Kun ehto täyttyy, myyjälle on annettu aika selvittää, miten se korjaa sopimusrikkomuksen. Nyt on lähinnä käyty neuvotteluja siitä, suostuisiko Helsinki siihen, että myyjä ei täytä sopimusta ja Helsinki maksaisi vielä vähän lisää. Myyjän määräaika on ensi kuun puoliväliin, joten myyjällä on vielä aikaa osoittaa sopimuksen täyttyminen. Sitä tarkoittaa se, että palattiin sopimuksen mukaiseen tilanteeseen.Juu juu, pöytäkirjassa päätös ehkä näyttää siltä. Mutta todellisuudessa päätettiin, että sopimus Siemensin kanssa puretaan, koska Siemens seuraavaksi ilmoittaa, ettei aio pitää sopimusta ja maksaa purkukorvaukset.
Hätäiset toimittajat eivät ole malttaneet lukea loppuun asti, saati että olisivat kertoneet asian kokonaan myös lukijoilleen.HKL sanoi:...neuvotteluja Helsingin metron automatisoinnista ns. puoliautomaattisena ratkaisuna ei jatketa. Tämä merkitsee sitä, että sopimuksellisesti palataan alkuperäisen, metron täysautomatisointiin tähtäävän sopimuksen noudattamiseen. Mikäli alkuperäisen sopimuksen mukaan toimiminen ei onnistu, on mahdollista, että HKL joutuu käyttämään purkuoikeuttaan täysautomatisointia koskevan sopimuksen päättämiseksi ja kulunvalvonta uusitaan nykyisenkaltaisella kulunvalvontajärjestelmällä...
Minun teoriani on se, että kun päätös metron automatisoinnista ja siihen kuuluvista laituriovista tehtiin, olivat talvet olleet monena vuotena peräkkäin hyvin leutoja ja vähälumisia.
Samasta syystä mm silloinen Ratahallintokeskus alimitoitti 2000-luvun puolivälisssä rautateiden talvikunnossapidon, ja VR-Rata romutti aurauskalustoa.