Hiekkalaatikossa tuntuu olevan tungos ja pura.
Mielestäni pitää erottaa kaksi/kolme järjestelmää toisistaan. "Perinteinen" keskustoissa kulkeva raitiovaunu (Kantakaupungien alue). Esikaupunkilinjat, joita voidaan hoitaa "pika"-vuoroilla (tälläinen sopisi Espooseen rannan ja rantaradan välille sekä pohjoisen metsien ja rantaradan välille. Vantaalle tehdään jo kehärataa, joten sinne ei kannata luoda perinteisiä raitiovaunulinjoja). Helsingissä on turha lähteä rikkomaan rikkomisen vuoksi järjestelmää, mutta kaikkien joukkoliikennevälineiden kulkua tulisi edistää. "cut
Jos pääkaupunkiseudulle voisi tehdä Berliinin tyyppisesti "cut-and-cover"-mallista metroa, niin siitä vaan. Toki maaperä aika hyvin estää sen -> syväratkaisut.
Mielestäni pitää erottaa kaksi/kolme järjestelmää toisistaan. "Perinteinen" keskustoissa kulkeva raitiovaunu (Kantakaupungien alue). Esikaupunkilinjat, joita voidaan hoitaa "pika"-vuoroilla (tälläinen sopisi Espooseen rannan ja rantaradan välille sekä pohjoisen metsien ja rantaradan välille. Vantaalle tehdään jo kehärataa, joten sinne ei kannata luoda perinteisiä raitiovaunulinjoja). Helsingissä on turha lähteä rikkomaan rikkomisen vuoksi järjestelmää, mutta kaikkien joukkoliikennevälineiden kulkua tulisi edistää. "cut
Jos pääkaupunkiseudulle voisi tehdä Berliinin tyyppisesti "cut-and-cover"-mallista metroa, niin siitä vaan. Toki maaperä aika hyvin estää sen -> syväratkaisut.