Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Ei, vaan matkustajamäärä on keskustan suuntaan kolmen tunnin aikana aamulla 6:00–9:00. Mutta liikenteen tuntijakauma on ilmoitettu arkivuorokausiliikenteestä molempiin suuntiin. Tästä tuskin tulee kuitenkaan suurta virhettä, koska on kyse yhden suunnan liikenteen jakautumisesta tarkasteluajan kuluessa. Todennköisimmin se noudattaa samaa kuin molempien suuntien liikenteen jakauma, sillä joka tapauksessa valtaosa liikenteestä on tuolloin ruuhkasuuntaan ja vastasuunnan liikenteen jakauma saman aikajakson sisällä voi hyvinkin olla samanlainen.Laskitko nyt niin, että matkustajia on molempiin suuntiin yhteensä 2131 mutta busseja kaupunkiin päin 166?
Eli suuntaa-antavat tiedot ovat kelvollisia sinun esittäminäsi, ei minun esittäminäni. Sille, että käytetään ainoita saatavilla olevia todellisia ajoaikoja, on annettu jo pätevä perustelu lisäkseni kahden kirjoittajan osalta.Reittioppaan ajat ovat suuntaa-antavia. Jos sinulla on bussien nopeuseroista päivä- ja yöliikenteessä keskustan ja Kurvin välillä vastakkaisia todisteita, niin voit toki esittää niitä.
Vesa Nurmien vastasikin tähän jo, ja voin todeta olevani täsmälleen samaa mieltä.Kaunis ajatus, mutta itse en usko siihen. Eihän meillä ole muutakaan bussiliikennettä järjestetty parhaalla mahdollisella tavalla. Syystäkin olemme puhuneet moneen kertaan: joukkoliikenteen ja autoilun välinen tärkeysjärjestys.
Jokaisella muullakin kuin moderaattorilla on oikeus arvioida tarkoitushakuisuuden astetta. Esimerkiksi Compactilla, jolla on ikänsä puolesta myös laaja perspektiivi, joka ulottuu aikaan ennen metroa.Tarkoitushakuisuutta on tosin eri asteita. Hyvät esimerkit ovat objektiivisia ja jos ne sen jälkeenkin puoltavat esitettyä kantaa, niin hyvä niin.
Tervetuloa käyttämään joukkoliikennettä idän yöbusseihin!Aika vahva väite tuo yöbussien pysähtyminen käytännössä joka pysäkillä. En ilman tarkempia perusteluita itse usko sitä.
Otin vapauden tulkita sanomaasi, kuten sinäkin tulkitset minun sanomaani.En sanonut. Kohtuullisten epätarkkuuksien ja täyden roskan välillä on iso ero.
Kyllä, olen huomanut vaihtelun tyyleissä, suhtautumisessa ja sävyssä. Juuri siitä kirjoitin, samoista säännöistä, vaihtelevista käytännöistä. Keskustselujen aloittamisesta totean, että olen aloittanut hyvin harvoja keskusteluja tällä foorumilla. Pääasiassa olen vastannut muiden kommentteihin. Ja silloin tyyli lähtee siitä, mihin vastataan.Olet ehkä huomannut, että ainakin minun keskustelutyylini vaihtelee keskustelukumppanin mukaan. Olet itse aloittanut kovan keskustelutyylin, jolla jotkut (minä mukaanlukien) käymme keskustelua kanssasi.
Minähän kirjoitin, että minä kestän kyllä nimimerkkikäytännön, kun en tarvitse sitä. Mutta jotkut muut eivät kestä julkisuutta. Sille vaan et voi mitään, että valittu käytäntö on epäselvissä tilanteissa tulkittavissa vain omaksi vahingoksesi, koska kukaan muu ei voi tarkistaa, noudatatko käytäntöä siten kuin pitäisi.Nimimerkkisäännöt ovat kaikille täällä samat. Sinua (ja joitakin muitakin) vaan tuntuu harmittavan, että keskustelua käyvät myös "siviilit", joiden nimi ei sano teille mitään. Eniten näissä liikennepolitiikkakeskusteluissa suljettuja tunnuksia on ollut metrofaneilla (esim. Epex82).
Mutta tämä on foorumin hallinnon oma valinta. Onneksi täällä on myös oikeita henkilöitä oikeilla nimillään, heidän kanssaan pystyy keskustelemaan asiallisesti. Sillä he eivät ryhdy samanlaiseen roskaan kuin nimimerkit näyttävät ryhtyvän, vaan kirjoittavat yleensä asiaa ja asiallisesti. Vaikka ovatkin toisten kanssa eri mieltä.
Antero