Ne ovat tietenkin nämä tunnetut Helsinskin ns. "erikoisolosuhteet".
Ilmeisesti nämä Helsinkiläiset "erikoisolosuhteet" leviävät jo Espoon puolellekin
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ne ovat tietenkin nämä tunnetut Helsinskin ns. "erikoisolosuhteet".
Jotenkin tragikoomista, että juuri sinä kyselet tällaista.Tämä on todella säälittävää, 1900-luvun alun Pariisissa metrolinjat valmistuivat parissa vuodessa ensimmäisestä lapionpistosta, toinen toisensa perään eikä paljon pidempään mene nykyajan Kiinassakaan. Miten ihmeessä Suomessa lyhyen metropätkän rakentamiseen voi mennä yli vuosikymmen?
Tämä on todella säälittävää, 1900-luvun alun Pariisissa metrolinjat valmistuivat parissa vuodessa ensimmäisestä lapionpistosta, toinen toisensa perään eikä paljon pidempään mene nykyajan Kiinassakaan. Miten ihmeessä Suomessa lyhyen metropätkän rakentamiseen voi mennä yli vuosikymmen?
Tämä on todella säälittävää, 1900-luvun alun Pariisissa metrolinjat valmistuivat parissa vuodessa ensimmäisestä lapionpistosta, toinen toisensa perään eikä paljon pidempään mene nykyajan Kiinassakaan. Miten ihmeessä Suomessa lyhyen metropätkän rakentamiseen voi mennä yli vuosikymmen?
Metron suosion kasvu näyttää siis jatkuvan, seuraavaksi saammekin jännittää meneekö 100 miljoonan vuosittaisen matkustajan raja rikki pian Länsimetron käyttöönoton jälkeen vai pitääkö tuon rajan ylitystä varten odottaa Kivenlahden jatkeen valmistumista ja Länsiväylän käytävän lisärakentamista.
Siitä vaan sitten, onhan se edelleenkin mahdollista metronkin aikana....ja miten erityisesti lauttasaarelaiset tahtovat matkustaa bussilla, ei metrolla.
Pääseehän täältä Itä-Helsingistäkin bussilla stadiin: liityntäbussi – 58 Itiksestä – joku Hämeentien bussi, johon vaihtaa näppärästi kun jää 58:sta Junatien sillan länsipuolella. Ei vaan ole ihan sama asia kuin nousta bussiin ja ajaa perille samalla istumalla.Siitä vaan sitten, onhan se edelleenkin mahdollista metronkin aikana.
Jos Matinkylän metro edellyttää jotain järjestelyitä, niin ne tietenkin kuuluvat metroon ja Länsimetro Oy:n rahoitettaviksi. Helsingin alueen toimet tulevat sitäkin kautta Helsingin maksettaviksi, mutta sillä erolla, että HSL:n kautta myös muut jäsenkunnat saavat maksaa sen verran, kuin niiden asukkaat näitä järjestelyitä käyttävät. Eli ehkä juuri tässä on syy siihen, miksi HSL haluaa, että Helsinki maksaa nämä järjestelyt muuten vain ja erillään Länsimetro Oy:stä. Koska silloin Helsinki saa maksaa kaiken.Sehän on vain miljoona. Mutta silti kehtaan kysyä: mihin HSL tahtoo, että Helsinki käyttää miljoona euroa otsikolla "Länsimetroon liittyvät bussiliikenteen järjestelyt 1 000 000 euroa" ja miksei summa sisälly ko. hankkeen hankesuunnitelmaan?