vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,136
Lontoossa on tällainen käytäntö käytössä tietyillä asemilla kun uudet "S7 Stock"-junat on otettu käyttöön Circle Linellä. Nämä uudet junat ovat aiempaa C69/77-stockia pidempiä, eikä siten mahdu muutamille asemille. Tunnelissa olevat ovet eivät aukea, ulos pääsee junan muista ovista; käytäntöä kutsutaan termillä "Selective Door Opening".Länsimetron lyhyisiin asemiin liittyen haluaisin esittää kysymyksen: olisiko myös Ruoholahdesta länteen mahdollista ajaa kolmen vaunuparin junilla niin, että ensimmäinen ja viimeinen vaunu jäävät laiturin ulkopuolelle, eikä näiden ovet aukea? Niistä siis poistuttaisiin ja niihin noustaisiin vaunuparin toisen vaunun ovien kautta. M100-junilla tämä ei toki toimisi, mutta mikäli M200- ja M300-junia on riittävästi, voisi esimerkiksi joka toisen junan ajaa kolmella vaunuparilla (M200- tai M300-junalla) ja joka toisen kahdella vaunuparilla (M100-junalla).
http://3.bp.blogspot.com/-JKu5vbaptWI/UXBSieyxViI/AAAAAAAANhI/rNL1BqAfwfE/s1600/doornotinuse.jpg
Myös Docklands Light Railwayn joillain asemilla on sama käytäntö.