Taantuman (ja laman) aikana rakentaminen hidastuu.
Tällä viivytyksellä nyt ei ole laman kanssa yhtään mitään tekemistä kuten Ylen jutustakin selviää.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Taantuman (ja laman) aikana rakentaminen hidastuu.
HSL:n taloussuunnitelmaluonnos 2015–2017 sanoi:Länsimetron liikennöinnin kustannusvaikutusten neuvottelu HKL:n kanssa on vielä kesken. Arvio Länsimetron operointikustannuksista on 9,7–17,8 miljoonaa euroa vuositasolla.
HSL:n taloussuunnitelmaluonnos 2015–2017 sanoi:Bussien operointikustannukset: -14,4 miljoonaa euroa vuositasolla (-14,7 miljoonaa euroa vuoden 2015 ennustetulla hintatasolla
Melko suuri haarukka, sanoisin.
Ei kai tuota vielä voi tietää, kun ei ole mitään tietoa siitä, miten kaikki asiat kuten huolto ja liikenteenvalvonta järjestetään. CAF:in junienkin toteutuvat kustannukset lienevät vielä arvauksen varassa. Mutta ehkä tuossa onkin haarukka kuljettaja-ajo – kuljettajaton ajo. Kuljettaja-ajon kustannus on pienempi luku.Papereita lukematta, miten h***ssä tuommoinen epävarmuus on mahdollista? Vai onko tuo kuljettajallisen ja kuljettajattoman ero, kun vieläkään ei tiedetä, onnistuuko jälkimmäinen?
Melko suuri haarukka, sanoisin.
Oletko Antero tosissasi..?
Mihin tuo automaattiajon korkeampi kustannus myös operointikustannusten osalta perustuu?
Kuljettajilla ajetaan siis puoleen hintaan. Automaattimetron säästöargumentti ainakin joutaa sitten romukoppaan (monien muiden kanssa).
Siihen, että automaattimetro on periaatteessa sellainen metro, jossa kuljettajat on siirretty junista valvomoon. Jotta näin voidaan tehdä, tarvitaan runsaasti kallista teknologiaa, jolla on korkeat turvallisuusvaatimukset, ja porukkaa, joka tarkistaa, huoltaa ja korjaa tätä tekniikkaa. Tämän päälle tarvitaan vielä turvamiehiä tai asiakaspalvelijoita. Jotkut näistä muualla kuin junissa olevista henkilöistä on myös koulutettava ajamaan junia tilanteessa, jossa se etäkuljetustekniikka pettää. Eli tarvitaan kumminkin junankuljettajia, ja kun ne kuljettajat eivät aja jatkuvasti, heidän taitojaan on ylläpidettävä muilla keinoilla.Oletko Antero tosissasi..?
Mihin tuo automaattiajon korkeampi kustannus myös operointikustannusten osalta perustuu?
Muistelen että Iltalehdessä oli jokin aika sitten vertailu asuntojen hinnan muutoksesta kolme vuoden aikana postinumeroittain. Tapiola keikkui aika lailla kärjessä, ja Matinkyläkin suht korkealla.