Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. :lol:
En nähnyt linkittämässäsi kuvassa sitä, mistä valitat. Eli heiluriliikennettä. Kuva on kampin kentän bussiasemalta ja sinne päättyvästä bussilinjasta - jonka bussilla muuten pääsi lähemmäksi keskustaa kuin nykyään.
Ei tässä ketään ole haukuttu millään tavalla ja kyse ei ole valituksesta vaan mielipiteestä. Miksi sinä toistat mielipidettäsi päivästä toiseen täällä, onko sekin valitusta?
Oikeastaan tätä jaarittelua ei pitäisi jatkaa, mutta jos nyt kerran vielä.
Satuin kirjoittamaan heilurilinjoista vastauksena sinun kirjoitukseesi juuri valtionarahoitusketjussa - jossa siis valitit siitä, että olen sellaisesta vaihtoehdosta kirjoittanut. Ja kas, samasta asiasta kirjoitat myös täällä Länsimetroketjussa.
Minä en toista mielipidettä, vaan faktaa. Sinun mielipiteesi on, ettei minun esittämäni fakta ole faktaa vaan mielipidettä. Sinä olet siinä kuitenkin väärässä, ja siihen näyttävät väsyvän jotkut muutkin tällä foorumilla.
Olet käsittääkseni esittänyt, että Espoon suunnasta tulevat autot olisi pitänyt ohjata Helsingin katuverkkoon nk "heilurilinjoina".
Niin olen. Mutta missä olen perustellut sitä sillä, että "...pörinä ja dieselinkäry olisi täydellistä." Sinä kirjoitit niin tässä viestissäsi:
...sanoipa eräs Dippainssi, että nämä vihreät laatikot olisi pitänyt kaiken kukkuraksi syöttää Helsingin katuverkkoon, jotta pörinä ja dieselinkäry olisi täydellistä. Ja tietenkin kaikki idänsuunnan bussit olisivat täyttäneet Rautatientorin ja matka Vuosaareen olisi vienyt tunnin.
(Anteeksi muille jälleen toisto, mutta kun näyttää olevan pakko vääntää ratakiskosta. :smile: )
Eli satoja maantieässiä lisää katuverkkoon ahtaalle niemelle. Kyselin jo aiemmin, millaiselta risteykset Mansku-Simonkatu, Mansku-Postikatu, Mansku-Kaivokatu ja Mansku-Arkadiankatu sekä Kaisaniemenkatu näyttäisivät, mutta enpä saanut vastausta.
Kerran vielä: heilurilinja ei lisää vaunujen eikä bussien (sinun nimityksesi nykyään "maantieässä") määrää.
Kysymyksesi mainitsemistasi katuosuuksista on irrelevantti. Mutta voin vastata siihen esimerkiksi näin: rauhallisemmilta kuin nykyään. Miksikö? Sen vuoksi, että heiluriperiaate ei tarkoita sitä, että täsmälleen samat linjat kuin nykyään yhdistetään heilureiksi ja mikään muu ei muutu. Vaan kyse on vaihtoehtoisista linjastorakenteista. Sillä heiluriperiaatteessa kaikkia linjoja ei ole tarpeen johtaa yhden pisteen kautta kuten tehdään päättyvien linjojen kanssa.
Nykytilanteen ja metron ja keskittämisen vaihtoehtoisen kehityksen tulosta voit nähdä esim.
Freiburgissa,
Karlsruhessa,
Strasbourgissa tai monissa muissa Keski-Euroopan kaupungeissa, joissa keskustoista on tehty elinvoimainen ja menestyvä seudun ydin.
Perehdy ja opiskele enemmän, luulet vähemmän! Niin minäkin olen tehnyt.
Antero