Vs: Kivenlahden metro
Knightrider, lautta on niin kallista puuhaa että sellaisen esittäminen soveltuu lähinnä näyttämään että kahden sadan miljoonan euron silta on halpaa kuin saippua. Puhumattakaan siitä, että jos matkustajat pitää syöttää lauttaan molemmissa päissä bussein ja ratikoin, perii lautta bussien ja ratikkojen luotettavuusongelmat—kahteen kertaan, vaikka kuinka Laajasalo olisi mukamas ruuhkaton.
Kaivokadun pysäkkiä pitäisi Laajasalosta riippumatta kehittää, esimerkiksi Hakaniemen ratkaisua kohti. Nimenomaan siksi että kapasiteetti paukkuu jo nyt. Jo nyt lisäkapasiteetille riittäisi käyttöä esimerkiksi ajan tasaamisessa.
Knightrider, lautta on niin kallista puuhaa että sellaisen esittäminen soveltuu lähinnä näyttämään että kahden sadan miljoonan euron silta on halpaa kuin saippua. Puhumattakaan siitä, että jos matkustajat pitää syöttää lauttaan molemmissa päissä bussein ja ratikoin, perii lautta bussien ja ratikkojen luotettavuusongelmat—kahteen kertaan, vaikka kuinka Laajasalo olisi mukamas ruuhkaton.
Ainakaan tässä yva-raportissa ei Laajasalon tunnelille ole löydetty esteitä. Vaikka eihän kaikkea yvassa selvitetä, raitioliikenteen osalta on raportissa esitetty vaan Laajasalon raitioliikenteen lisäämistä nykyverkkoon. Esimerkiksi Kaivokadun pysäkki kuitenkin toimii jo tällä hetkellä läpäisykyvyn ylärajoilla. Laajasalon raitiotiesuunnitelmissa pitäisikin ottaa kantaa myös linjarakenteeseen.
Kaivokadun pysäkkiä pitäisi Laajasalosta riippumatta kehittää, esimerkiksi Hakaniemen ratkaisua kohti. Nimenomaan siksi että kapasiteetti paukkuu jo nyt. Jo nyt lisäkapasiteetille riittäisi käyttöä esimerkiksi ajan tasaamisessa.