26.8.2021 pidetyn tilaisuuden tallenne verkossa
https://kruunusillat.fi/tiedotteet/...ien-esittelytilaisuuden-tallenne-on-verkossa/
https://kruunusillat.fi/tiedotteet/...ien-esittelytilaisuuden-tallenne-on-verkossa/
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
26.8.2021 pidetyn tilaisuuden tallenne verkossa
https://kruunusillat.fi/tiedotteet/...ien-esittelytilaisuuden-tallenne-on-verkossa/
Helsingin valtuustoaloitteista löytyi tällainen Kruunusiltojen raitiovaunukalustotarpeiden uudelleenarviointi. Se on päivätty 13.10.21, mutta valtuuston esityslistoilla se ei ole vielä ollut, vaikka sillä on enemmän kuin tarvittavat 15 allekirjoitusta.
Kyseessä on Kokoomusvaltuutetun esitys, että Kruunusiltoja ajettaisiin lyhyemmällä kalustolla, koska Stansvikinkalliota ja Vartiosaarta ei rakenneta. Aloitteessa on niin paljon asiavirheitä, että hirvittää.
1) Vartiosaari olisi mukana matkustaja-arvioissa, joissa tarvitaan pidempiä vaunuja
2) 2000 asukkaan Stansviikinkallion poisjäänti vaikuttaa tarpeeksi 30 000 asukkaan Laajasalossa, että lyhyemmät vaunut riittävät.
3) Lyhyempiä vaunuja on tarpeeksi, tai ei ainakaan mainita hankittaisiinko niitä lisää.
4) Säästetään jotain jättämällä jo tilatut 35m-vaunut odottamaan seuraavia hankkeita.
5) Lyhyempien vaunujen tarvitsemista kääntösilmukoista ei sanaakaan.
6) Ei tarvitsisi parantaa Hakaniemi-Rautatientori väliä, ikään kuin kyse on vain pysäkkien pidentämisestä antamalla ymmärtää, että lyhyemmät vaunut poistavat parannustarpeen ja ikään kuin ei olisi tulossa muita hankkeita, jotka tuota väliä käyttävät.
7) Ei tarvitsisi muuttaa Kaivokadun pysäkkiä, ikään kuin Asematunnelin katon peruskorjaus ei myllää paikkaa joka tapauksessa.
8) Ei tarvitsisi parantaa reittiä Länsiterminaaliin, koska taas kyseessä olisi ollut vain pysäkkien pidentämisiä ja se, että sinne pitempivaunuisen linjan jatkaminen ei liittyisi Länsiterminaalin tuottamaan omaan kuormaan.
9) Ei tarvitsisi parantaa Bulevardia, joka edelleen olisi taas vain pysäkkien pidennystä ja sen kuormat olisi jotenkin sidoksissa Kruunusiltojen kuormaan.
10) Väitetään, että nykyinen rata ei kestä 35-metristen vaunujen painoa, vaikka Jokerin protovaunulla on validoitu olemassa oleva rataverkko.
Stanvikinkallion kaavan kaatuessa, näki joidenkin kokoomusvaltuutettujen ehdottelevan, että ei tarvita enää koko Kruunusiltoja ja tämä nyt näyttäisi olevan jatkumoa tuolle. En muista oliko kyseessä tämän ehdotuksen allekirjoittaneita, mutta listasta kuitenkin löytyy porukkaa, jotka möläyttelevät vastaavanlaisia nerouksia twitterissä.