Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Sehän on hyvä, että valtuustossa on tahtoa sillan nopeuttamiseksi. Harmi, ettei valtuusto voi asioita käytännössä nopeuttaa.
Ihan riittävä nopeuttaminen on, että edetään ja päätetään kuten on suunniteltukin...
Siinä on se Kulosaari. Silta estäisi käyttämästä vesialuetta heidän vesilentokoneidensa kiitoratana.
Tämä on kieltämättä hyvä kysymys. Montaako vesitasoa Kulosaaressa oikeasti säilytetään? Ja sitä paitsi käsittääkseni niitä voi jonkin matkaa käyttää myös veneen tavoin. Silta olisi kuitenkin tulossa alle kilometrin päähän saaren rannasta, ja sen ali kyllä mahtuisi lipumaan. Vaikea uskoa, että muutama närkästynyt yksityisilmailija saisi lobbattua niin tehokkaasti.Onko tuo fakta, että sitä sellaisena nyt käytetään?
(Lähde)Helsingin ympäristölautakunta 8.11.2011 sanoi:Mikäli Hanasaaren voimalassa siirryttäisiin biopolttoaineiden käyttöön, lisääntyisi alueen laivaliikenne huomattavasti. Tämä saattaa hankaloittaa Kruunuvuorenrannan joukkoliikenneyhteyden toteuttamista - - Alueen siltaratkaisuihin liittyen eri vaikutuksia on selvitettävä.
http://www.tekniikkatalous.fi/incom...akastaa+nopeita+autoja+ja+lentokoneita/a27817T&T sanoi:Kun Clas Palmberg käy pääkaupunkiseudulla työasioissa, hän istahtaa tehtaan läheisyydessä olevan kotinsa rannassa vesitaso-Cessnaansa ja hurauttaa Kulosaaren rantaan 40 minuutissa.
http://kukkameri.blogit.fi/vesitaso-kauhukuvana/Olimme juuri siirtyneet Kulosaaren kulmauksesta kohti Laivalahdensatamaa, kun huomasin taivaalla lentokoneen. Totesimme Matskun kanssa auringon häikäistessä silmiimme, että kyse oli vesitasolentokoneesta.
Samalla hetkellä lentokone kaartui jyrkästi laskuun ja suuntasi suoraan kohti meitä….apua! Näin jo silmissäni iltapäivälehtien lööpit, missä kerrottiin vesitason ja pikkuveneen joutuneen törmäykseen ja näin samalla itsemme istumassa loppuikämme pyörätuoleissa.
Vesitaso tuli varmasti ehkä 100 kilometrin tuntivauhtia ja suoraan meitä kohti. Olin kauhuissani ja varmistin Matskulta, mitä hän tekisi. Matsku totesi samalla tavalla, mitä olin itse ajatellut, että vaihtoehtona olisi ainoastaan suunnata nokka kohti Kipparlahtea ja laittaa kaasu pohjaan ja toivoa, että ehdittäisiin pois alta.
Ei ole muuta vesialuetta, jolta ne laitureissa kelluvat koneet voisivat nousta.Onko tuo fakta, että sitä sellaisena nyt käytetään?
Tästä ei seuraa mitään. Kyse on lausunnosta Helsingin energian ympäristöohjelmaan, ei kannanotosta Laajasalon ratikkaan. Hanasaaren voimalaitoksen meritse tapahtuva polttoainehuolto on ollut tiedossa silloin, kun siltayhteyttä suunniteltiin ja siitä päätettiin. HE on nyt nostanut tämän asian uudelleen esille, vaikka asia on jo kerran käyty läpi. Tulkitsen asian niin, että kun HE ei ole halukas luopumaan hiilestä eikä Hanasaaren voimalasta, se haluaa esittää kaikki mahdolliset argumentit näitä asioita vastaan.On kuitenkin muitakin mutkia matkassa, joita en ole tässä ketjussa nähnyt. Mitähän tästä seuraa?
(Lähde)
Olikos jossain siitä kuinka kauan tämä proseduuri kestää, että hiili/massalaiva purjehtii läpi ja ratikka pääsee taas liikennöimään?
Se on sitten toinen juttu, mitä järkeä on kuljettaa laivoilla biomassaa, joka kasvaa sisämaassa satojen kilometrien päässä merenrannasta. Mutta ei kuulu tähän ketjuun.
Mutta sekin pitäisi tietää, kuinka kauan se lastin purkaminen kestää. Eli ehtiikö koko homman tehdä klo 2-6 välisenä aikana.
Juuri noin, ei Nevan sillatkaan ole päivisin auki sotkemassa Pietarin liikennettä.laiva tulee yönä yksi, purkaa seuraavana päivänä ja lähtee yönä kaksi.