Laajasalon raideyhteys

Maailman tosi on että ei tule! Silta rakennetaan vain etelämmäksi. Ja uskokaa kun sanon että KSV:ssa tiedetään tämä.
Kuka "KSV:ssä tietää"? Nimiä esiin, että voidaan tarkistaa "tietosi". Vai, onko herra Kantokoski jonkun liikennepäättäjän alter ego?

Etelämmäksi siltaa ei voida rakentaa, sillä se saattaisi pudottaa Suomenlinnan Unescon maailmanperintökohteista ja sitähän Helsinki suojelee viimeiseen saakka.
 
On niitä muitakin maailmanperintökohteita joihin näkyy moderni päivä.

Tuo maailmanperintökohdepropaganda on vain ratikkafriikkien haihattelua.

Laajasalon raideyhteys on tarkoituksenmukaisinta toteuttaa

i) itämetron haarana
ii) tai Töölön metron haarana

Toinen on metrovaihtoehto ja toinen on kevytmetropikaraitiovaihtoehto.

Itse luonnollisesti kannatan pikaraitiokevytmetroa.
 
Kun Santahamina siirtyy mantereelle, tulee viimeistään silloin metro Laajasaloon. Koska Laajasalo ja Santis ovat pussinperiä, ei ole perusteltua eikä järkevää tuoda alueelle kahta raideväylää. Sen takia alueelle kannattaa tulla vain kevytmetropikaraitioraide.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tarkoitin pienemmän käyttöasteen asemia. Sekä tietysti pienempi rakennuskokonaisuus kuin keskusasema palveluineen yms.
 
Se ei ole yhteiskunnallisesti kannattava, koska sen etäisyys Kulosaaren sillasta on tyyliin 5 metriä.

Se on yhteiskunnallisesti kannattava, koska Kulosaaren silta ei vie Laajasaloon. Piste.

Olemassa olevan infran käyttö on parempi.

Vaikka karttaasi on piirretty joku oranssi katkoviiva, jonka toteuttaminen ja ylläpito olisi käytännössä varmasti kalliimpi kuin useampikin ratikkasilta, pidät kuitenkin olemassaolevan infran käyttöä parempana. Myönnät siis, että raitiosilta kannattaa, koska Laajasalon raitioliikenne voidaan johtaa suoraan koko Helsingin ratikkaverkkoon, jo on tällä hetkellä yli 90 km linjarataa.

Olen pahoillani "Kantokoski", mutta vuonna 2016 Laajasaloon pääsee todennäköisemmin ratikalla, ei metrolla.
 
höpö höpö. Laajasalon raideyhteyden rakentaminen alkaa aikaisintaan 2016, mutta viimeisintään 2025.
 
Herttoniemestä metro tulisi haaroittaa Laajasaloon. Näin Laajasalon keskustaan tulee metroasema, sekä Laajasalo saa usean pienemmän aseman keskusaseman lisäksi.

Huoh. Tässäkin ketjussa on tuo aihe käsitelty jo useaan otteeseen. Tiivistettynä sanottakoon, että se ei ole mahdollista, koska metroa ei voi enää haaroittaa, sen kapasiteetti ei edes riitä, matka-aika olisi merkittävästi hitaampi ja investoinnin hintakin paljon kalliimpi.
 
Raitiovaunut eivät tue pyöräilykaupunkihanketta. Vain metroon ja lähijuniin mahtuu myös pyörät kuljetettaviksi.
Raitiovaunuissa pyörien kuljettaminen on kiellettyä. Eikä pyöriä voi tilanpuutteen takia sallia.
Kevytmetroon pyörät taas mahtuisivat.
 
Raitiovaunut eivät tue pyöräilykaupunkihanketta.

Väitteesi on täysin päätön. Pyöräilykaupunkihankkeen idea yleisesti on saada ihmiset pyöräilemään, ei kuljettamaan pyöriään missään kulkuneuvossa. Lisäksi raitiovaunu tukee kaupunkirakennetta, jossa etäisyydet eivät kasva pyöräilylle liian pitkiksi.
 
Älä yritä vääntää. On totta ettei raitiovaunuissa saa kuljettaa pyöriä.
Tietenkään ei ole tarkoitus että pyöriä kanneskellaan metroissa tai junissa, mutta ihmisillä on oltava mahdollisuus käyttää raideväyliä pyörien kanssa oikaisuihin.
 
Laruun vertaaminen on hieman rampa.. Kruunuvuoren/Laajasalon asukasmäärä ei tule olemaan järin iso.

Tilasto Helsinki alueittain 2011:
Lauttasaari 20066 asukasta
Laajasalo: 16473 asukasta + Kruunuvuorenranta ~10000 asukasta on runsaat 25000 asukasta.

Vertailu ei ehkä sittenkään ole kauhean rampa.
 
Lauttasaaren asukasluku kasvaa metron myötä. KUn taasen Laajasalo on pientalovaltaista aluetta. Laajasalo on myöskin pussinperä, jopa Santahaminalla. Lauttasaaren takana taasen asuu 150 000 ihmistä. Ja lisää tulee metron myötä.
 
Takaisin
Ylös