- Liittynyt
- 14 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 5,988
Oulunkylä kuulostaa minustakin paremmalta, siellä kun on junan lisäksi myös Jokeri.
Ågeli ehdottomasti. Käpylän asema on "just in the middle of nowhere"!
t. Rainer
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Oulunkylä kuulostaa minustakin paremmalta, siellä kun on junan lisäksi myös Jokeri.
Onko tämä nyt esitetty Catréninkatu-vaihtoehto ennen ollutkaan esillä? Muistaakseni viime viikolla HKL:n suunnittelujohtaja totesi asiasta kysyttäessä, että Linjojen ja Hesarin ratikkaliikennettä ei ole vaikean maaston takia mahdollista yhdistää.
...miten olisi suora yhteys Sturenkatua pitkin Wallininkadun siltaa pitkin Toiselle linjalle?
Ågeli ehdottomasti. Käpylän asema on "just in the middle of nowhere"!
Viira voisi hoitaa nopean keskustayhteyden Hämeentieltä.
Tämä järjestely olisi erittäin toivottava. Oman kokemukseni mukaan yksi Helsingin raitiotielinjaston ongelmista on tällä hetkellä se, ettei Mäkelänkadulta ole nopeaa ydinkeskustayhteyttä (siis Rautatientorin/Kampin seutu) raitioteitse. Ykkönen jää Kauppatorille ja seiska kiertää tuskastuttavan pitkään Snellmaninkadun ja Aleksin kautta. Kaivokadulle (ja mahdollisesti myös Kamppiin) kulkeva ykkönen parantaisi huomattavasti Mäkelänkadun(kin) raitioliikenneyhteyksiä. Tämän siirron yhteydessä olisi syytä miettiä jonkin muun Kallion kautta kulkevan linjan siirtoa puolestaan Krunikan kautta kulkevaksi päällekköisyyksien vähentämiseksi. Valitettavasti ainoana kyseeseen taitaisi tulla kolmonen, joka myös "kärsisi" muutoksesta toista kandidaattia vähemmän. Mutta kolmosta kun ei tunnetusti saa mennä muuttelemaan...Minusta ykkösen pahin ongelma on reititys Kauppatorille. Sinne harvalla on asiaa.
Jos hyvin pienillä muutoksilla halutaan mennä, linjaus Pohjolankatu - Kaivokatu - Kamppi - Perämiehenkatu vaatisi alle puoli kilometriä uusia kiskoja Fredalle ja moninkertaistaisi ykkösen käyttäjämäärän. Tuon voi sitten vetää linjojen kautta jos halutaan.
Oulunkylän ratikkaakaan ei kannata unohtaa, mutta silloin puhutaan jo eri kokoluokan hankkeesta ja mielestäni eri asiasta kuin nykyisen ykkösen kehittämisestä. Oulunkylän spåra pitäisi ohjata Mäkelänkadulta Koskelantietä ja Oulunkyläntietä pitkin, ja se olisi oma, nykyistä bussiliikennettä korvaava linjansa. Nyky-ykkönen palvelisi edelleen Mäkelänkadun pohjoispäätä, Puu-Käpylää sekä Käpylän asemaa.
1:llä pääsee kyllä erittäin lähelle ydinkeskustaa. Senaatintorin pysäkki on aika kaupungin sydämessä. Kyllä siitä pääsee kävelemällä lähelle jo melko montaa keskustan kohdetta.Minusta ykkösen pahin ongelma on reititys Kauppatorille. Sinne harvalla on asiaa.
Piirtelin ajankuluksi kartalle eri reittivaihtoehtoja
Mitähän muuten Liisankadulle aiotaan tehdä, kun Laajasalon raitiotie käynnistyy? Nykysysteemi näyttää aika toivottomalta tehokkaan raitioliikenteen kannalta.
Olen ymmärtänyt, että Liisankatu suljetaan autoilta välillä Snellmannikatu - Unioninkatu.Mitähän muuten Liisankadulle aiotaan tehdä, kun Laajasalon raitiotie käynnistyy? Nykysysteemi näyttää aika toivottomalta tehokkaan raitioliikenteen kannalta.