Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Aulassahan oli kartta kokonaisuudesta, mutta ilmeisesti sitä ei kukaan ollut nähnyt eikä sitä esitelty alustuksissa. Minusta tuntuu, että jos ensimmäiselle kokonaisuuksien kaipaajalle olisi esitetty se kartta siellä auditoriossa, niin asia olisi selvinnyt eikä siitä olisi tarvinnut keskustella enää.Miten sitten saisi yhden pienen alueen, tässä tapauksessa Ullanlinnan, väelle tietoa siitä kokonaisuudesta?
Yleinen vastaus esityksiin siitä, etteikö samaa rataa voisi ajaa kaikkialle on, että ei voi. Mitä enemmän kierretään siksakkia, sitä pidemmiksi matka-ajat kasvavat, vaikka kapasiteetti ei tulisikaan vastaan.
Pääseehän Merikadulta bussilla Kamppiin, mutta se ei kelpaa, vaan halutaan päästä ”korttelin toiselle puolelle” eli Fredan sijasta Mannerheimintien ja Kaivokadun risteyksen pysäkille. Ja Tehtaankadulta pääsee ratikalla kahta reittiä Kaivokadun pysäkille, mutta sekään ei kelpaa, vaan pitäisi olla bussi 17. Mutta jos sen reittiä kulkee ratikka 9, niin se ei taas kelpaa. Onko tässä jotain logiikkaa?
Konsultin esiintyminen oli minustakin huonoa. Eikä sitä voi puolustella millään, sillä näiden esittelyiden pitäminen on osa toimeksiantoa. Niistä on siis jo ennalta sovittu ja niistä maksetaan, joten ne pitää osata.Muutenkin tuli taas mieleen, että varsinkin konsultille ei olisi pahitteeksi antaa vähän esiintymiskoulutusta.
Antero
---------- Viesti lisätty kello 23:47 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 23:41 ----------
Minä olen kyllä sitä mieltä, että katulamppujen kannatinvaijereiden lisänä ilmajohdot ovat huomattavasti vähäisempi ympäristöhaitta kuin pysäköidyt autot.Erityisesti Huvilakadun komean talorivistön osalta ymmärrän kyllä asukkaiden näkemyksen, joskin 1900-luvun alkuvuosina kaupungissa oli kyllä jo ratikoita, vaan ei autoja jotka nyt siinä talorivin edessä seisovat. Mutta toki ratikkakiskot ja varsinkin ilmajohdot vaikuttavat Huvilakadun miljööseen, ohiajava vaunu ei niinkään.
Antero