Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ovatko myös muualta Etelä-Helsinkiin tulevat kokeneet yhteydet kehnoiksi linjan 17 poistuttua?
Tuli muuten mieleen, että jos se Korkeavuorenkatu nyt on ylitsepääsemätön ongelma, niin mites sen Kaivopuiston ali kulkevan Satamaradan tunnelin käyttö? Pitäisi olla omana väylänään nopea Olympiaterminaalille saakka Merikadulta.
Onhan siellä erinomaisen tiheä bussiliikenne kuitenkin jo olemassa; kelvatkoon se nyt kun rahaa ei näköjään enää riitä kaikkeen, mikä on tietysti aika sääli. Ainakaan arkisin ei Länsi-Pasilassa juuri tarvitse aikataulua katsoa pysäkille mennessään ja yhteyksiä on moneen suuntaan. Monellekaan ei ole eroa, onko joukkoliikenneväline bussi vai ratikka. Toisille tietysti on .Pasilansillan toteutus siirtyy siirtymistään. Ilmeisesti käy niin, ettei Ilmalan ratikkaa saada käyttöön ainakaan ennen vuotta 2016. Se on kyllä sääli niiden kannalta, jotka jo ovat muuttaneet asumaan Radiokadun varren kerrostaloihin.
Jep, liityntäyhdistelmä lukuisten paikallisjunien kanssa Pasilassa lienee tällä hetkellä jopa nopeahko yhdistelmä keskustaan suuntautuvilla matkoilla.Onhan siellä erinomaisen tiheä bussiliikenne kuitenkin jo olemassa; kelvatkoon se nyt kun rahaa ei näköjään enää riitä kaikkeen, mikä on tietysti aika sääli. Ainakaan arkisin ei Länsi-Pasilassa juuri tarvitse aikataulua katsoa pysäkille mennessään ja yhteyksiä on moneen suuntaan. Monellekaan ei ole eroa, onko joukkoliikenneväline bussi vai ratikka. Toisille tietysti on .
No ei se vaan ole, johtuen siitä että vaihto Pasilassa junaan ei ole kovin hyvä, ja keskustan päässä junat jää Kaisaniemen puistoon.Jep, liityntäyhdistelmä lukuisten paikallisjunien kanssa Pasilassa lienee tällä hetkellä jopa nopeahko yhdistelmä keskustaan suuntautuvilla matkoilla.
No, jalat jaksaa vielä, eikös?No ei se vaan ole, johtuen siitä että vaihto Pasilassa junaan ei ole kovin hyvä, ja keskustan päässä junat jää Kaisaniemen puistoon.
Minulla on epäilys että oikeasti Helsingissä joukkoliikenteestä päättää Pekka Puska.No, jalat jaksaa vielä, eikös?
No, jalat jaksaa vielä, eikös?
Tuo on niin totta, ja rento kävelynopeus onkin 5 km/h, onhan niitä liikennevalojakin matkalla. Sen seiskan voisi siirtää Kamppiin, linja 4 palvelee jo Aleksanterinkadun ja Mannerheimintien välistä osuutta. Toinen vaihtoehto olisi Kampista lähtevien 70/700-sarjan linjojen siirtäminen reitille (nykyinen reitti)-Helsinginkatu-Vauhtitie-Veturitie-Pasilankatu-Pasilansilta-Ratapihantie-Hakamäentie-(nykyinen reitti)Pasilaan yhteydet on muutenkin yllättävän huonot. Yksi esimerkki, Kamppi - Pasila (asema) on reittioppaan mukaan 15 minuuttia ja tuokin on minusta aika reipasta kävelyä. Tietä pitkin matka on neljä kilometriä, eli tuo on hilpeä 10km/h keskinopeus.
Melkoinen ilmaisu tuokin; määrittelehän tuo sana "könkkölöitsijä", nyt kun sen kerran toit julki. Tarkoitatko sillä kenteis vammaista ihmistä tai jotain vastaavaa?Aika erikoinen kommentti könkkölöitsijältä.
Melkoinen ilmaisu tuokin; määrittelehän tuo sana "könkkölöitsijä", nyt kun sen kerran toit julki.
Olikohan niin, että koko nykyinen liikennevälineiden matalalattiaisuus sekä kynnyksettömyys on paljolti nimenomaan tämän Kalle Könkkölän toiminnan ansiota? Muistan sen jupakan aikanaan kun M200-metrojunat oli hankittu ja ne olivat jo liikentessä, mutta ko. vammaisaktivisti löysi niistä jonkilaiset pyörätuolin käyttöä hankaloittavat kynnykset. Bombardier taisi löytää jonkinlaisen ratkaisun asiaan.Minä tarkoitan könkkölöitsijällä erittäin voimakasta esteettömyyden puolustajaa.