kouvo
Suljettu tunnus
- Liittynyt
- 28 Helmikuu 2007
- Viestit
- 1,250
Ehkä Pasilan ratikoille ja busseille kannattaisikin rakentaa joukkoliikennekatu ja sille "tunneliasema" suunnilleen Rautatieläisenkadun kohdalle, josta katu jatkuisi sitten Länsi-Pasilaan. Ideana olisi vähän samanlainen pysäkkiratkaisu kuin nykyään Huopalahden asemalla ja pääsy suoraan liukuportailla junalaitureille. Tuon toteutuminen ei vaan taida onnistua ennenkuin Keski-Pasilaa kunnolla rakennetaan.
Juurikin näin. Se parantaisi huomattavasti myös Länsi-Pasilan yhteyksiä asemalle ja Itä-Pasilaan. Lisäksi vaihdot pääradan ja rantaradan välillä helpottuisivat, edellyttäen tietysti että tätä uutta Joukko/kevyenliikenteenkatua ei kaivettaisi kovin syvälle. Uudelta yhteydeltä voitaisiin sitten jossain vaiheessa jatkaa vaikka seiskan reittiä osittain hyödyntäen edelleen esim. Meilahteen, jolloin Töölön/Pasilan metro muuttuisi vielä entistä turhanpäiväisemmäksi hankkeeksi.
Minusta tämä hanke kannattaisi toteuttaa jo ennen kuin Keski-Pasilaa päästään rakentamaan, koska siihen saattaa vierähtää jokunen tovi. Max. parisataa metriä lisää tunnelia on mielestäni täysin hyväksyttävä kustannus, jotta tämä hanke ei jumiutuisi siihen, että odotellaan vuosikausia Keski-Pasilan rakentamista. Ja eiköhän tunnelinpätkälle, jotain käyttöä keksitä jos ratikka päätetään K-Pasilan rakentamisen yhteydessä nostaa heti jäljelle jääneen ratapihan jälkeen maanpinnalle.