- Liittynyt
- 25 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,296
Tästä muistankin nyt että keskusteltiin taannoin. Tuo apulinja olisikin parempi ratkaisu kuin nykyinen 30+31 joita en toki vähäisistä havainnoistani huolimatta ole kovin kummoisissa kuormissa nähnyt. Tampellaan ajaminenkin lienee täysin turhaa kun sitä aluetta palvelee 11 ihan riittävällä tarjonnalla. Vai onko ruuhka-ajan tarjontaa perusteltu sillä, että ko. asuinalue on rikkaiden cityihmisten elitistialue, jonne täytyy tarjota vuoroja vaikka eivät käytäkään niitä?Kasille soisi apulinjan (olkoon vaikka 8x), jolla olisi identtinen reitti Härmälän ja keskustan välillä ja sitä kapasiteettia varmaankin olisi saatavissa kivuttomasti juuri tästä 30+31 -paketista. Päätepysäkkinä keskustan osalta voisi olla tässä tapauksessa Pyynikintori, jotta Härmälästä/Härmälään kulkevat välttyisivät tarpeettomilta autonvaihdoilta ja näkisivät sen houkuttelevampana vaihtoehtona normikasin sijasta. Tarjontaa sopisi olla myös tuona 10-12 välisenä aikana.
Varsinaiselta kasilta voisi kyllä leikata joka toisen vuoron pois osuudelta Suuppa-Kyösti, jopa kaikkina viikonpäivinä.
11 riittäisi hyvin Tampellaan kaikkina aikoina, 31 voisi yksinään hoitaa sarankulman ja pereen alueen lisätarjonnan (30min välein?) niin että keskustan päätteenä toimisi esim. sorin aukio. Loput ylijääneet autot sitten tälle kasin apulinjalle, jonka numero vois olla vaikka tuo 30.