Uskomatonta että näissä ei ole ikinä perusteluita. Mutta perjaatteessahan kannattaisi ajaa metron kanssa päällekkäin vaikka linjaa 99 Itiksestä Kivenlahteen, niin ei tarvitse mennä maan alle.Ensimmäinen ehdotus: linja Hvitträskiin. Linjan toinen päätepiste voisi olla Espoonlahdessa tai Kauklahdessa. Hvitträskiin kulki ennen linja 166 Helsingistä, mutta se lakkautettiin vuonna 2007.
Toinen ehdotus: linja Munkkivuoresta Ritolehdon ja Tarvon kautta Ruukinrantaan ja siitä joko Perkkaan tai Laajalahden kautta Leppävaaraan. Linjan numerona voisi olla 33, vaikka se olisikin seutulinja.
Kolmas ehdotus: linja Hyrylästä Hyvinkäälle Tuusulantietä pitkin.
Neljäs ehdotus: linja Espoon keskuksesta lentoasemallae ja ehkä siitä vielä Tikkurilaan. Muutenkin pitkät poikittaislinjat voisivat olla hyvä asia.
Viides ehdotus: linja Kontulasta tai vaihtoehtoisesti Itäkeskuksesta Kontulankaaren, Rapolantien ja Seivästien kautta Jakomäkeen tai vaihtoehtoisesti edelleen joko Puistolaan tai Hakunilaan.
Kuudes ehdotus: linja Martinlaaksosta tai Vantaankoskelta Serenaan tai vaihtoehtoisesti edelleen Klaukkalaan.
Seitsemäs ehdotus: linja Kivistön asemalta Klaukkalaan ja/tai Nurmijärven kirkonkylälle.
Kahdeksas ehdotus: linja Tikkurilasta Nikkilään.
Yhdeksäs ehdotus: linja Tammiston eteläosasta Aviapoliksen, Koivuhaan, Tikkurilan, Jokiniemen, Itä-Hakkilan, Hakunilan, Vaaralan ja Fazerilan kautta Mellunmäkeen.
Kymmenes ehdotus: linjoja voisi yhdistää tiettyinä aikoina niin, että muodostuisi vaihdoton yhteys. Esim. 571 Myyrmäki-Tikkurila + 631 Tikkurila-Kulomäki (sama auto, numeron vaihto).
Viimeksi muokattu: