Valitettavasti vanhat aikataulukirjat lähtivät putkiremppaa pakoon takavuosina varastotilaan, mutta minulla on aika tuoretta muistitietoa. Olen matkustanut niin Tukholman kuin myös Upsalan läänien alueella kutsuliikenteen bussilla. Normaali vuorobussi väittää menemättä joillekin sivuhaaroille/ linjan loppuun ellei sieltä ole tullut tilausta/ joku matkustaja halua sinne. Googleta 'anropstyrd 'trafik , saat lisätietoa.Olisiko sulla laittaa lista niistä erittäin (hyvin) toimivista ulkomaisista kutsupohjaisista joukkoliikenneratkaisuista?
Viesti yhdistetty automaattisesti:
DF-339, tuo on hyvä idea, kannatan lämpimästi
Mä ymmärrän tämän toiveen ja pidän sitä jossain määrin kohtuullisenakin, mutta toisaalta on myös niin, että tällaisen toteuttaminen maksaa hyötyihin nähden aivan hirvittävästi. Ne rahat ovat joko pois jostain muusta palvelusta (eli vähennettäisiin joukkoliikennettä sieltä, missä joukkoja on) tai sitten lippujen hintoja pitäisi korottaa, että näihin saadaan kerättyä lisää rahaa. Ja liput ovat jo ennestäänkin sietämättömän kalliita varsinkin A-vyöhykkeellä eli siellä, missä joukkoliikenteellä olisi eniten käyttäjäpotentiaalia.
Höseli ei ole kovin bisneshenkinen eikä esimerkiksi ole sitouttanut Viking Linea mitenkään, vaikka ko. varustamolla on oma ratikkalinjansa. Jos ajattelisivat eri tavalla, niin tässä voisi ryhtyä diileihin näiden maaseutukohteiden kanssa sellaiselta pohjalta, jossa matkailukohteeseen menevä asiakas maksaa HSL-lipun ja kohde maksaa Höselille muut kulut tai ajaa vaikka itse sitä kutsuliikennettä. Muutenkin vierittäisin vastuuta näiden kohteiden suuntaan: Jos vaikkapa oletetaan, että 7 km päässä jostain periferian juna-asemasta olisi matkailukohde, niin olisiko se nyt ihan kohtuuton vaatimus, että tämä kohde itse järjestäisi pakettiauton sinne asemalle vastaan esimerkiksi kerran tunnissa ja mainostaisi tätä palvelua, maksullisena tai maksuttomana?
Viimeksi muokattu: