Jotenkin en ole vakuuttunut, että tuollainen määrä linjoja (1, 14) mahtuu sujuvasti kääntymään Hatanpään vt:ltä oikealle (itään) Hämeenkadulle sujuvasti. Jumitilanne saadaan aikaan jo sillä, että takimmaisella pysäkillä on auto pysähtyneenä lastaamaan; etenkin teliauton perä ylettyy niin pitkälle risteykseen, että tästä kääntyminen on yksinkertaisesti mahdottomuus, vaikka Hatanpään valtatien liittymää muotoltaisiin kuinka uudelleen. Koko pysäkkitaskun poistaminen Hämeenkadun puoleiselta Koskipuiston pysäkiltä ja laittamalla valtaosa autoista pysähtymään talvikelillä hetkeksi peiliksi kiillotuvalle ylämäkipysäkille oli yksinkertaisesti fiasko, joka ei muutu tuon osalta miksikään henkilöautojen Hämeenkadun itäpäästä häätämisen jälkeen.
Vaikken edelleenkään hyväksy joiltakin osin tuota linjanumeroremonttia, onneksi se sentään päädytään tekemään kertarysäyksellä muiden muutosten kanssa.
Onkohan Hatanpään sairaalan alue oikeasti jo ylipalveltu tuolla linjamäärällä? Ainakin 26:n olisi voinut iskeä kulkemaan suoraa Hatanpään valtatietä, höytämöläisillä tuskin hirveää intoa on jokaista mutkaa kulkea päästä päähän.
Itse tuosta tekstistä ymmärsin, että osa kasin vuoroista todellakin päättyisi Rissoon. Mielestäni parempi näin, vaikka nämä reittipoikkeamat ovat aina omiaan aiheuttamaan sekaannusta. Rissonkadun risteyksen läheisyyteen tarvitsisi saada myös pysäkki kaupungin suuntaan ajettaessa, jotta iltaisin ja viikonloppuisin olisi edes kohtalaisen lyhyt kävelymatka pysäkille. Toki tässä ongelmana on Lahdentien rampin siirtämisestä Rissonkadun kohdalle aiheutuvat järjestelyt, eikä tilaa tuossa turhan paljoa muutenkaan ole. :/
Vaikken edelleenkään hyväksy joiltakin osin tuota linjanumeroremonttia, onneksi se sentään päädytään tekemään kertarysäyksellä muiden muutosten kanssa.
Onkohan Hatanpään sairaalan alue oikeasti jo ylipalveltu tuolla linjamäärällä? Ainakin 26:n olisi voinut iskeä kulkemaan suoraa Hatanpään valtatietä, höytämöläisillä tuskin hirveää intoa on jokaista mutkaa kulkea päästä päähän.
Eppu sanoi:Linjakartassa on joitakin kysymyksiä herättäviä asioita. Sellainen on esim. linjan 8 itäpää. Tummanvihreä väri kun loppuu Risson risteykseen, mikä herättää kysymään että ajetaanko osa vuoroista sinne, vai käykö osa vuoroista siellä vain kääntymässä kuten oli suunniteltu.
Itse tuosta tekstistä ymmärsin, että osa kasin vuoroista todellakin päättyisi Rissoon. Mielestäni parempi näin, vaikka nämä reittipoikkeamat ovat aina omiaan aiheuttamaan sekaannusta. Rissonkadun risteyksen läheisyyteen tarvitsisi saada myös pysäkki kaupungin suuntaan ajettaessa, jotta iltaisin ja viikonloppuisin olisi edes kohtalaisen lyhyt kävelymatka pysäkille. Toki tässä ongelmana on Lahdentien rampin siirtämisestä Rissonkadun kohdalle aiheutuvat järjestelyt, eikä tilaa tuossa turhan paljoa muutenkaan ole. :/
Viimeksi muokattu: