Edellisen ideoinnin jatkoksi voisi esittää, että linjan 30 tilalle Lentävänniemeen vedettäisiinkin linja 23. Sillä on nykytilanteessa linjan 16 kanssa sopivampi aikataulukin. Eihän Lentävänniemeen tarvitse missään nimessä vartin vuoroväliä esimerkiksi pyhinä. Mikäli Vähäniemenkadun tarjonnan hoitaisi linja 27 kuten ehdotin, voisi 23 ajaa suoraan Lielahdenkatua. Tihentämällä ruuhka-ajan vuorovälin 10 minuuttiin täsmäisi se porrastuksen kannalta kaavaillulle linjan 13 (14) muutokselle Tieteenkadulla, jonka ansiosta ko. kadunpätkällä vuoroväli kohoaisi parhaimmillaan tasaiseen 5 minuuttiin. 10 minuutin vuoroväli täsmäisi myös sen ajatuksen kanssa, että reitti siirtyisi Sammonkadulle. Vastaavasti päiväsaikaan 20 minuutin vuorovälillä, kuten kuukanko huomautti, aikataulut on mahdollista porrastaa myös linjojen 17 ja 25 kanssa.
Mielenkiintoisia ideoita, mutta toistan aiemman kysymykseni: onko 28 tarkoitus tässäkin suunnitelmassa jatkaa Siivikkalaan? Ongelmana tässä näen Ryydynpohjan ja Siivikkalan palvelutason romahtamisen, varsinkin kun sunnuntailiikenne jätettäisiin kokonaan pois (vaikka Lintulammella taso paranee). Lisäksi matka-aika erityisesti Siivikkalasta kasvaa.
Laita ajatusta ihmeessä eteenpäin ja korosta huolta linjan 30 kapasiteetin riittävyydestä.