Koko jutun perusongelma taitaa olla se, että ennen mafia-sukuoikeusparonien aikaan heidän piti nöyrtyä ajamaan siellä ja silloin kun asiakas haluaa.
No nyt JoLin "punakaartin" sosialisoitua liikenteen - pitäisi asiakkaan nöyrtyä liikkumaan siellä ja milloin uusi hieno liikenneverkosto haluaa.
Olen eri mieltä. Mielestäni ongelman ydin on se, että ihmiset toljottavat liikaa kuntarajoihin jotka ovat täysin romukoppaan joutavia merkintöjä kartalla. Liian pitkään on ollut päällä "meidän kunta - teidän kunta" ajattelu kun pitäisi ajatella seudullisesti. Kirjoitin aiheesta kaavoituksen osalta aamulehteen jokin aika sitten. Sama peruslogiikka pätee tähän joukkoliikennekeskusteluun.
Lisäksi: Google Maps on siitä hieno palvelu, että siinä ei näy kuntarajoja. Siinä Hervanta, Pirkkala(Suuppa) ja Nokia vaikuttavat olevan Tampereen tasa-arvoisia aluekeskuksia.