Koko jutun perusongelma taitaa olla se, että ennen mafia-sukuoikeusparonien aikaan heidän piti nöyrtyä ajamaan siellä ja silloin kun asiakas haluaa.
No nyt JoLin "punakaartin" sosialisoitua liikenteen - pitäisi asiakkaan nöyrtyä liikkumaan siellä ja milloin uusi hieno liikenneverkosto haluaa.![]()
Olen eri mieltä. Mielestäni ongelman ydin on se, että ihmiset toljottavat liikaa kuntarajoihin jotka ovat täysin romukoppaan joutavia merkintöjä kartalla. Liian pitkään on ollut päällä "meidän kunta - teidän kunta" ajattelu kun pitäisi ajatella seudullisesti. Kirjoitin aiheesta kaavoituksen osalta aamulehteen jokin aika sitten. Sama peruslogiikka pätee tähän joukkoliikennekeskusteluun.
Lisäksi: Google Maps on siitä hieno palvelu, että siinä ei näy kuntarajoja. Siinä Hervanta, Pirkkala(Suuppa) ja Nokia vaikuttavat olevan Tampereen tasa-arvoisia aluekeskuksia.
