Ai että Alhoniitty motissa. 1,3 km pyörämatka Nokian asemalle tai 500 m Taka-Lauttalankadun varteen. No, makuasioita nämä…
Tätähän se Jolikin on omilla Facebook-sivuillaan ohjeistanut. Että pyörä alle kun bussiliikenne ei enää palvele.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ai että Alhoniitty motissa. 1,3 km pyörämatka Nokian asemalle tai 500 m Taka-Lauttalankadun varteen. No, makuasioita nämä…
Ai että Alhoniitty motissa. 1,3 km pyörämatka Nokian asemalle tai 500 m Taka-Lauttalankadun varteen. No, makuasioita nämä…
Täälläkin puhuttiin ns joustavista vyöhykerajoista. Lissun pysäkkikartan perusteella tällaiset olisi luotu ainakin Pitkäniemeen ja Vatialaan. Eipä ole paljoa meteliä ollut?
Jälleen kerran on niin joustavia, ettei niistä ole meille kuljettajillekaan puhuttu mitään. Enkä missään Lissun kartoissa näe mitään viittausta noihin joustaviin vyöhykerajoihin. Niin kauan kun asiasta ei ole mitään faktaa missään virallisissa asiakirjoissa, nämä ovat ainakin itselleni pelkkiä huhupuheita.
Niin, käytännössähän sen saa näkyviin avaamalla Lissun ja laittamalla pysäkit näkyviin. Vyöhykerajoilla Pitkäniemessä ja Vatialassa sama pysäkki on merkitty kartalle kahteen kertaan, ykkös- ja kakkosvyöhykkeen pysäkkinä. Sen takia lähinnä kysyinkin, että ei varmaan oo tämäkään päätynyt kuljettajille asti?
Niin, käytännössähän sen saa näkyviin avaamalla Lissun ja laittamalla pysäkit näkyviin. Vyöhykerajoilla Pitkäniemessä ja Vatialassa sama pysäkki on merkitty kartalle kahteen kertaan, ykkös- ja kakkosvyöhykkeen pysäkkinä. Sen takia lähinnä kysyinkin, että ei varmaan oo tämäkään päätynyt kuljettajille asti?
Hatka sanoi:Ainakin Lentolassa (Vatiala) on käytössä linjalla 1 I-vyöhyke ja linjalla 45 II- vyöhyke. Ts. Tampereelta Prisman kulmalle pääsee 2,60 €:n kertalipulla ja Kangasalta 3,50 €:n lipulla, mutta vaihdettaessa TOISEEN LINJAAN tarvitaan 5 €:n lippu. Sama pätee Kalkussa linjoilla 71/17.
Sanotko, että jos matkustan I-vyöhykkeen lipulla linjalla 17 Kalkun päätteelle, en voi ostaa 3,50€ kertalippua linjalle 71 Nokialle vaan minun pitää ostaa seutulippu? Mutta jos kävelen linjan 71 Kalkun päätteelle 3,50€ lippu on ok, koska en vaihda toiselle linjalle. Mielestäni sillä ei pitäisi olla merkitystä millä tavoin matkustan Kalkun päätteelle, hinnan Nokialle pitäisi olla sama.
Voit toki ja pitääkin ostaa 3,50 €:n lippu. Mutta ostamalla jo linjalla 17 1-2 vyöhykkeen 5 €:n hintaisen lipun pääset tunnin vaihto-oikeudella vaihtamaan linjalle 71.
Hetkinen... Onko jossain kerrottu, että "Kalkun" päätteeltä Nokialle (linjalla 71) voisi matkustaa Nokian sisäisellä kertalipulla? Käsittääkseni Kalkun päätepysäkki on Tampereella, ei Nokialla.Joo toki, mutta ajattelin sellaista tilannetta jossa mulla on esim. I-vyyöhykkeen kuukausilippu ja teen satunnaisen matkan Nokialle niin tulee halvemmaksi matkustaa Kalkun pääteelle kuukausilipulla ja ostaa 3,50€ lippu Nokialle. Ymmärsin ekasta viestistäsi että näin ei saisi tehdä?
Hetkinen... Onko jossain kerrottu, että "Kalkun" päätteeltä Nokialle (linjalla 71) voisi matkustaa Nokian sisäisellä kertalipulla? Käsittääkseni Kalkun päätepysäkki on Tampereella, ei Nokialla.
Alhoniityn ja Järvensivun väestöpohjat ovat vähän eri kaliiberia.Samaa hieman yli kilometrin matkaa kuin mitä Järvensivuntietä olisi ollut (ja on) matkaa vaihtoehtoisiin kulkupisteisiin jos Järvensivun linja olisi lopetettu. Jostain syystä joku vastusti kovasti tätä lopetusta ja muistaakseni suurinpiirtein edellämainituilla kasvavilla siirtymisillä. Yleensä ihminen vähättelee muiden kokemaa harmia ja haittaa ja ylikorostaa itselle kohdistuvaa harmia ja haittaa.