Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Arvatenkin seuraavan 15 minuuttia olikin "tyhjä arpa" odottamassa ko. suuntaan? Tuntuu, että tämä uusi, tiheän liikennöinnin "runkolinja 1" ei oikein toimi. Aikataulun lisäksi ongelmaa pahentaa mielestäni se, että linjalla liikennöidään sekä "hitailla" uusilla Volvoilla ja VDL:llä, että "ripeillä" vanhemmilla Volvoilla. Mikäli vanhemmilla autoilla ajettaessa haluaa, saanee edellisen uudella autolla ajettavan vuoron kiinni suhteellisen helposti.Eilen iltapäivän ruuhkassa Nuolialantiellä Pirkkalan suuntaan neljän bussin karavaani 11, 1, 1, 65. Eihän tuossa tietenkään mitään järkeä ole.
Lisäksi Suupantorin ja keskussairaalan välille lisätään kalustoa ruuhka-aikaan.
Kyllä Paunulta ainakin jotain hankitaan. Autot #52 ja #97 lienevät parhaillaan ankeutuksessa (maalaus) ja mm #51, #53 ja #61 on hiljattain ankeutettu uusiin väreihin.Onkohan tämä TKLn kalustoa vai hankitaanko Paunulta?
Mutta mitä käytännössä tarkoittaa sitten Taysin ja Suupan välinen liikenne, itse ainakin toivoisin, että länteen ajettaessa vuorot alottaisivat jo Hoitokodin pysäkiltä.
Onko vika tosiaan liian pienissä autoissa? En usko. Ainakaan linjan 9 ruuhkassa pari pätkää välissä ei haittaa mitään. Mistä niitä telejä saisi ilmaiseksi lisää. Vieläkö Volvolla on Namibian ex jokereita, yhtä sellaista kohden pitäisi olla kaksi vara-autoa. Vai onko tilaajan tuotontayksiköllä liikaa vapaita telejä ruuhka-aikaan.En usko, että kahdella peräkkäin ajavalla autolla saadaan paljoa aikaan. Tärkeintä olisi saada vuorovälit tasattua ja käyttää isompaa kalustoa nykyisillä vuoroilla (telit pätkien tilalle Le-vuoroilla). Tupla-autot eivät ratkaise mitään blokatessaan toisiaan Härmälän pysäkeillä, joilla autot eivät pääse toistensa ohi.
Puolet ykkösen autoista on ruuhka-aikaan ilman liikennevaloetuuksia ja toinen puoli saa jatkuvasti vihreää aaltoa. Ainakaan #146 ja #149 -autoissa laitteet eivät toimi vieläkään, vaikka autot ovat olleet Tampereella toukokuusta lähtien - aikaa on siis ollut, joten kenen vika tämä on?
1. Lissu toimintaan autoissa ja vauhdilla, pitäisi olla itsestäänselvyys.
2. Ruuhka-ajan lisävuoroille pidempää kalustoa - ei lisäautoja, jotka eivät pääse toistensa ohi.
3. Koskipuistoon idän suuntaan vain yksi pysäkki. Nykyinen ratkaisu ei vain kerta kaikkiaan toimi, jos matka-aika Koskipuisto G:ltä rautatieasemalle on 5 minuuttia (ilman ajantasausta).
Onko vika tosiaan liian pienissä autoissa? En usko. Ainakaan linjan 9 ruuhkassa pari pätkää välissä ei haittaa mitään. Mistä niitä telejä saisi ilmaiseksi lisää. Vieläkö Volvolla on Namibian ex jokereita, yhtä sellaista kohden pitäisi olla kaksi vara-autoa. Vai onko tilaajan tuotontayksiköllä liikaa vapaita telejä ruuhka-aikaan.
Autot tuli kaupunkiin toukokuussa, mutta arvaa milloin tilaaja toimitti laitteet? Oikein asennettuna ja käytettynäkään ne ei aina toimi. Härmälässä tosiaan ei pysty enää ohittamaan yhtä helposti kuin ennen, mutta käsittääkseni ohittaminen on kiellettyä. Mikä poru siitä syntyisikään jos vaittiin menevä ohittaa pysäkillä olevan kyöstin auton ja vaittiin menijä joutuu odottamaan seuraavaa.
TAYSin pihassa lienee kuitenkin helpompi pyöräyttää auto (ei katonkautta) ympäri.
Noh, Tampere–Pirkkala suunnassa tämä on kyllä aivan teoreettinen ongelma, käytännössä tällaista ei ole. Härmälä on hyvin pitkälti poisjääntialuetta ja jos joku olisi menossa Suuppaa pidemmälle, se varmasti myös viittoisi täsmäkohteeseen menevän vuoron pysähtymään ko pysäkille.Rebiaf sanoi:Härmälässä tosiaan ei pysty enää ohittamaan yhtä helposti kuin ennen, mutta käsittääkseni ohittaminen on kiellettyä. Mikä poru siitä syntyisikään jos vaittiin menevä ohittaa pysäkillä olevan kyöstin auton ja vaittiin menijä joutuu odottamaan seuraavaa.
Vaikea uskoa, että kaupungilta heruisi rahaa Hatanpään joukkoliikennekaistoihin kovinkaan nopealla tahdilla.
Mutta mitä käytännössä tarkoittaa sitten Taysin ja Suupan välinen liikenne, itse ainakin toivoisin, että länteen ajettaessa vuorot alottaisivat jo Hoitokodin pysäkiltä.
Ilmeisesti lisävuoroja tulee vain aamuruuhkaan Suuppa-Tays suuntaan. Itse olisin kyllä laittanut lisävuorot aloittamaan Härmälästä, kaupungin rajalta. Ongelmahan taitaa olla että Härmälästä ei mahdu enää kyytiin. Pirkkalan puolella varmaan riittäisi nykyinen kapasiteetti.