- Liittynyt
- 17 Joulukuu 2021
- Viestit
- 356
Vs: Tampereen pikaratikkahanke
Yritän vain kertoa, että jotkut edelleen tykkää maksaa käteisellä. Autoa minulla ei ole. Minusta, jos tässä nyt lähdetään poistamaan käteinen, olisi reilua jos se matkalippu olisi kaikissa myyntikanavissa samanhintainen. Ei se voi olla niin, että satunnaisen turistin täytyy hommata matkakortti, että pääsee säästämään 60 senttiä matkassa. Joillekin se 60 senttiä on paljon. Ja se systeemi, jolla se Nyssen rahastus pyörii ei vain ole hyvä ratikassakaan, eli se QR-koodin luku on aikaa vievää varsinkin ruuhkapysäkeillä ja bussi seisoo joka tapauksessa (samoin ne mattimyöhäiset jotka alkaa vasta kaivamaan kännykkää ja yrittävät maksaa lippua). Kaikki kuskit ei anna istahtaa ja maksaa eli kaikki seisoo.
Ei siihen käteistä tarvitse. Se ratikassa on hienoa, että ratikka ei seiso, vaan asiakkaat yleensä menee suoraan istumaan. Osa pummilla, osa ei jaksa leimata, osaa ei huvita jonottaa niille vähille laitteille, kun on 20 yrittäjää.
Voihan tuo systeemi toimia hyvin jossain Helsingissä, mutta täällä kun täytyy jokaista QR-kodia näyttää bussin ainoaan ja ratikan kahteen laitteeseen per oviryhmä, niin kyllä siinä moni matkaa pummilla tai jättää leimaamatta. Hesassa sitä mobiililippua ei ratikassa tai metrossa pidä näyttää, mutta Tampereella pitää Ratikassa kuin bussissa, laitteelle. Joka ei aina lue sitä nopeasti ja siitä se jono ja turha odottaminen aiheutuu esim. busseissa. Turisteille tuo on huono mainos, että ajan tekniikka ja näin surullinen toimintavarmuus :lol: Siinä kun Paunun kuljettaja lataa jokaiselle sentti tännepäin ja pidä siinä viis sekkaa, niin muut odottaa kun 10 mobiilimaksajaa seuraa ohjeita. Näyttö kirkkaammaksi!
Välillä kävi niinkin, että asiakas oli unohtanut PIN-koodinsa luuriin, niin eihän sitä lippua saanut aukaistua. Siinä sitten seistiin minuutteja kun dementiaa sairastava yritti muistella mikä se koodi taas olikaan.
Toinen asiakas yritti leimata, ei onnannut, näyttö meni kiinni. Siinä taas koko rumba alusta, eli koodilla näytön avaus, Nysse-appiin ja taas sama viisi sekkaa paikallaan ja vihreää tuli.
Ja edelleenkään käteistä ei tarvita yhtään, että linja on heti 2-3 min myöhässä. Vaikka toki silläkin linjoja saa myöhästymään 1-2 minuuttia lisää.
No tuo käteismaksu ei minua koske, koska maksan Ratikassakin sillä matkakortilla, Nysse-arvolla.Täällä näki aina silloin tällöin sitä, että joku (monesti nuorempi mies) tarjosi kuskille tahallaan tai tietämättään 50 euron seteliä. Siten jotkut kuskit käskivät istumaan. Täällä foorumilla jotkut puolustivat (yleensä automiehet) käteismaksun säilyttämistä. Jankkasin vastaan että yleinen näky kun joku kuskin kanssa suorittaa maksuoperaatiota kolikoiden ja seteleiden kanssa ja auto seisoo. Muut matkustajat odottavat yhden maksamista.
Nyt runkolinjan bussiin mennään kolmestakin ovesta ja sitten lähdetään. Kyllä se vaajykin kuukauden kuluttua kehuu teidän uutta systeemiä.
Yritän vain kertoa, että jotkut edelleen tykkää maksaa käteisellä. Autoa minulla ei ole. Minusta, jos tässä nyt lähdetään poistamaan käteinen, olisi reilua jos se matkalippu olisi kaikissa myyntikanavissa samanhintainen. Ei se voi olla niin, että satunnaisen turistin täytyy hommata matkakortti, että pääsee säästämään 60 senttiä matkassa. Joillekin se 60 senttiä on paljon. Ja se systeemi, jolla se Nyssen rahastus pyörii ei vain ole hyvä ratikassakaan, eli se QR-koodin luku on aikaa vievää varsinkin ruuhkapysäkeillä ja bussi seisoo joka tapauksessa (samoin ne mattimyöhäiset jotka alkaa vasta kaivamaan kännykkää ja yrittävät maksaa lippua). Kaikki kuskit ei anna istahtaa ja maksaa eli kaikki seisoo.
Ei siihen käteistä tarvitse. Se ratikassa on hienoa, että ratikka ei seiso, vaan asiakkaat yleensä menee suoraan istumaan. Osa pummilla, osa ei jaksa leimata, osaa ei huvita jonottaa niille vähille laitteille, kun on 20 yrittäjää.
Voihan tuo systeemi toimia hyvin jossain Helsingissä, mutta täällä kun täytyy jokaista QR-kodia näyttää bussin ainoaan ja ratikan kahteen laitteeseen per oviryhmä, niin kyllä siinä moni matkaa pummilla tai jättää leimaamatta. Hesassa sitä mobiililippua ei ratikassa tai metrossa pidä näyttää, mutta Tampereella pitää Ratikassa kuin bussissa, laitteelle. Joka ei aina lue sitä nopeasti ja siitä se jono ja turha odottaminen aiheutuu esim. busseissa. Turisteille tuo on huono mainos, että ajan tekniikka ja näin surullinen toimintavarmuus :lol: Siinä kun Paunun kuljettaja lataa jokaiselle sentti tännepäin ja pidä siinä viis sekkaa, niin muut odottaa kun 10 mobiilimaksajaa seuraa ohjeita. Näyttö kirkkaammaksi!
Välillä kävi niinkin, että asiakas oli unohtanut PIN-koodinsa luuriin, niin eihän sitä lippua saanut aukaistua. Siinä sitten seistiin minuutteja kun dementiaa sairastava yritti muistella mikä se koodi taas olikaan.
Toinen asiakas yritti leimata, ei onnannut, näyttö meni kiinni. Siinä taas koko rumba alusta, eli koodilla näytön avaus, Nysse-appiin ja taas sama viisi sekkaa paikallaan ja vihreää tuli.
Ja edelleenkään käteistä ei tarvita yhtään, että linja on heti 2-3 min myöhässä. Vaikka toki silläkin linjoja saa myöhästymään 1-2 minuuttia lisää.
Viimeksi muokattu: