- Liittynyt
- 18 Maaliskuu 2006
- Viestit
- 2,001
Täytyy myös muistaa, että metrossa myös vaunuvalinta vaikuttaa asiaan. Kun hyppää kyytiin viimeiseen vaunuun ja määränpääaseman uloskäynti on junan etupäässä, joutuu jo kävelemään vähintään kahden vaunuparin verran lisää ylös mennessä.
Eikös, Petteri, Sörnäisten asema ole kaikenkaikkiaan vähän huono esimerkki, koska aseman toisessa päässä ei ole uloskäyntiä? Sen lisäksi, että kävelymatkaa on mahdollisesti Torkkelinmäelle saakka, saattaa matkaan pahimmillaan tulla vielä tällainen metrolaiturin toisesta päästä rullaportaisiin käveleminen.
---------- Viestit yhdistetty klo 13:48 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:35 ----------
Kauppojen siirtyminen Makkaratalon alakertaan on kyllä ihan tervetullutta tässä tilanteessa. Ei sinne Anttilan yläkertaankaan koskaa mitään päivänvaloa tullut.
Siirtymiset ja yhdyskäytävät eivät kyllä aina tunnu miltään oikoteiltä. Asemien sijainti toisiinsa nähden voi jo ihan teknisistä syistä johtaa sellaisiin ratkaisuihin kuin vaikkapa vaikkapa Tukholman siniseltä linjalta muualle.
Eikös, Petteri, Sörnäisten asema ole kaikenkaikkiaan vähän huono esimerkki, koska aseman toisessa päässä ei ole uloskäyntiä? Sen lisäksi, että kävelymatkaa on mahdollisesti Torkkelinmäelle saakka, saattaa matkaan pahimmillaan tulla vielä tällainen metrolaiturin toisesta päästä rullaportaisiin käveleminen.
---------- Viestit yhdistetty klo 13:48 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:35 ----------
Toisaalta tuo kyllä selkeästi parantaa metron ja Pisararadan saavutettavuutta keskustassa pintaliikenteeseen verrattuna.
Kauppojen siirtyminen Makkaratalon alakertaan on kyllä ihan tervetullutta tässä tilanteessa. Ei sinne Anttilan yläkertaankaan koskaa mitään päivänvaloa tullut.
Siirtymiset ja yhdyskäytävät eivät kyllä aina tunnu miltään oikoteiltä. Asemien sijainti toisiinsa nähden voi jo ihan teknisistä syistä johtaa sellaisiin ratkaisuihin kuin vaikkapa vaikkapa Tukholman siniseltä linjalta muualle.