Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,014
Vs: Helsingin metro 2030
On todettava, että suurinta osaa Ringenistä palvelee myös linja 5. Se ei vaan aja koko kehän läpi, vaan kääntyy takaisin Storossa. Vitonen ajaa Ringeniä liipaten myös Carl Berners Plassin risteysaseman kohdalla.
Oslon raideliikenteen reittikaavio löytyy täältä.
Tässä tämä oikeastaan tulikin. T-baneringenin lenkki on pituudeltaan sellainen, ettei ajoaikojen ja käytössä olevien vuorovälien puolesta ole oikeastaan mahdollista järjestää sellaista junaryhmää, joka kiertäisi vain Ringeniä ja runkorataa. Mutta niputtamalla linjojen 4 ja 6 sarjat yhtenäisiksi pötköiksi niin, että mennään kerran Ringenin läpi ja runkorata kahdesti, on saatu toimiva kokonaisuus. Jos joku haluaa päästä Åsjordetista Lambertseterenin haaralle tai päinvastoin, niin kannattaa jäädä runkoradalla pois ja odottaa takana tulevaa Ringenin jo kiertänyttä junaa.Sitä en osaa sanoa, onko Oslossa painavammat syyt kierrättää junat lenkillä. Kenties lenkki on liian lyhyt ollakseen järkevä oma silmukkansa, toisin kuin Kehäradalla.
On todettava, että suurinta osaa Ringenistä palvelee myös linja 5. Se ei vaan aja koko kehän läpi, vaan kääntyy takaisin Storossa. Vitonen ajaa Ringeniä liipaten myös Carl Berners Plassin risteysaseman kohdalla.
Oslon raideliikenteen reittikaavio löytyy täältä.