Vs: Laajasalon raideyhteys
Yksittäisen pysäkin pienempi matkustajamäärä lienee tärkein syy ratikan keskimäärin lyhyempään pysähdysaikaan.
Kuljettajarahastus on kyllä ongelma kaikessa ei-hiljaisen ajan joukkoliikenteessä, josta olisi syytä päästä eroon. Kuinkahan paljon maksaisi lippuautomaatti jokaiseen ratikkaan?
Kun topicin nimi on Laajasalon raideyhteys, niin otetaan tähän nyt sitten vertailun vuoksi ratikasta jotain. Katuympäristön 50 km/h nopudella ja samoilla nopeudenmuutoksilla kuin yllä pysäkin aikahävikki on 14 sekuntia. Raitioliikenteessä pysäkkiajat ilman rahastusta ovat 12-20 sekuntia, joten puoli minuuttia pätee raitioliikenteen pysähdyksen bruttoaikahävikiksi.
Yksittäisen pysäkin pienempi matkustajamäärä lienee tärkein syy ratikan keskimäärin lyhyempään pysähdysaikaan.
Kuljettajarahastus on kyllä ongelma kaikessa ei-hiljaisen ajan joukkoliikenteessä, josta olisi syytä päästä eroon. Kuinkahan paljon maksaisi lippuautomaatti jokaiseen ratikkaan?