339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,478
Kyllä on ahtaat paikat Mikonkadulla. Pahoin pelkään, että liian ahtaat ainakin Kaivokadulta Mikonkadulle kääntyvälle ratikalle, sillä ratikan kääntyessä vastasuunnan autoilijat jonottavat Mikonkadulla valoissa, ja katu on niin kapea, että ihan henkilöautollakin kääntyessä saa olla tarkkana, että mahtuu vastasuunnan autojen ja kadun reunan väliin. Eli sujuva liikenne edellyttää, että valoissa odottavat autot ryhmittyvät todella lähelle jalkakäytävän reunaa, jotta ne eivät ole ratikan tiellä. Miten sitten henkilöautoa isompien autojen kanssa käy, en tiedä.
Samoin nuo teräspylväät, joiden tarkoitus tietysti on hyvä, saavat aikaan sen, etteivät autoilijat uskalla ajaa ihan ajoradan oikeassa reunassa vaan vähän keskemmällä. Ja yhteen pylvääseen oli joku jo ehtinyt autollaan osua, sillä se on mukavasti vääntynyt osin ajoradan päälle. Siinä kohtaa autot sitten koukkaavat vielä kauempaa.
Aikamoinen sumppu sinne on syntynyt. Saas nähdä miten toimii.
Millainen vaikutus sillä olisi liikenteeseen, jos autoliikenne kiellettäisiin kokonaan myös Kaivokadun ja Yliopistokadun välisellä osuudella Mikonkatua? Yliopistokadulle pääsisi edelleen Unioninkadun ja Fabianinkadun kautta. Ateneuminkujan, Yliopistokadun ja Mikonkadun risteykseen pitäisi vaan tehdä pienehkö kääntöpaikka, jos Yliopistokadusta tulee umpikuja. Kuitenkin kääntöpaikalla olisi todella vähän liikennettä, joten sen aiheuttama häiriö (sehän olisi väistämättä osin rv-kiskojen päällä) olisi kuitenkin pienempi kuin autojen nyt aikaansaama.
Samoin nuo teräspylväät, joiden tarkoitus tietysti on hyvä, saavat aikaan sen, etteivät autoilijat uskalla ajaa ihan ajoradan oikeassa reunassa vaan vähän keskemmällä. Ja yhteen pylvääseen oli joku jo ehtinyt autollaan osua, sillä se on mukavasti vääntynyt osin ajoradan päälle. Siinä kohtaa autot sitten koukkaavat vielä kauempaa.
Aikamoinen sumppu sinne on syntynyt. Saas nähdä miten toimii.
Millainen vaikutus sillä olisi liikenteeseen, jos autoliikenne kiellettäisiin kokonaan myös Kaivokadun ja Yliopistokadun välisellä osuudella Mikonkatua? Yliopistokadulle pääsisi edelleen Unioninkadun ja Fabianinkadun kautta. Ateneuminkujan, Yliopistokadun ja Mikonkadun risteykseen pitäisi vaan tehdä pienehkö kääntöpaikka, jos Yliopistokadusta tulee umpikuja. Kuitenkin kääntöpaikalla olisi todella vähän liikennettä, joten sen aiheuttama häiriö (sehän olisi väistämättä osin rv-kiskojen päällä) olisi kuitenkin pienempi kuin autojen nyt aikaansaama.