http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/o...kkoliikenne-ei-ole-ikuisesti-suljettu/602376/
Oikea asenne
---------- Viesti lisätty kello 14:31 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 14:23 ----------
Matkakeskuksen megalomaanisuus perustuukin muulle kaupungin kehittämiselle. Joukkoliikenne luo keskittymän, jonka ympärille on hyvä rakentaa uutta keskustaa. Logistisesti Pohjola on hyvä keskustakaupan laajentamisalue, koska joukkoliikenteen lisäksi sinne on myös paljon järkevämpää järjestää henkilöautoliikenne kuin ydinkeskustaan, jota taas tulisi kehittää kävelykeskustamaiseen suuntaan.
Turun matkakeskus olisi onnistunut silloin, kun se saavuttaisi suhteellisessa mittakaavassa saman aseman kuin mikä Helsingin rautatieasemalla on Helsingissä.
Onnibus on Mötön mukaan kärsinyt perinteisten toimijoiden häiriköinnistä. Yhteistyö Matkahuollon kanssa ei ole toiminut ja muutamat yhtiöt ovat valittaneet Onnibusin saamista reittiluvista. Onnibus ei kuitenkaan aio perääntyä.
”Me lyömme kiusaajille luuta kurkkuun poikittain.”
Oikea asenne
---------- Viesti lisätty kello 14:31 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 14:23 ----------
Eikös halpalento- ja halpabussiyhtiöiden ideaan ole kuulunut nimenomaan terminaaleihin liittyvien kustannusten äärimmäinen minimoiminen? Ryanairin lähdöt ovat missälie navettaterminaaleisssa syrjäkentillä. Miten tähän malliin mahtuu matkakeskuksen rakentaminen? Turun matkakeskuksen suunnitelmat ovat olleet ainakin tähän asti aika megalomaanisia. Painopiste on ollut enemmän kiinteistöbisneksessä kuin joukkoliikenteessä. Tietty voihan Onni tehdä onnistunutta kiinteistöbisnestä, eipä siinä mitään.
Matkakeskuksen megalomaanisuus perustuukin muulle kaupungin kehittämiselle. Joukkoliikenne luo keskittymän, jonka ympärille on hyvä rakentaa uutta keskustaa. Logistisesti Pohjola on hyvä keskustakaupan laajentamisalue, koska joukkoliikenteen lisäksi sinne on myös paljon järkevämpää järjestää henkilöautoliikenne kuin ydinkeskustaan, jota taas tulisi kehittää kävelykeskustamaiseen suuntaan.
Turun matkakeskus olisi onnistunut silloin, kun se saavuttaisi suhteellisessa mittakaavassa saman aseman kuin mikä Helsingin rautatieasemalla on Helsingissä.