Miksi vaivautua linja-autoasemakiinteistön tekemiseen? Valkkaa jostain sopivan pysäkkiparin jonka lähellä on parkkipaikka ja kahvila. Tälläinen löytynee joka kaupungista. Tarjoaa sitten kunnalle vähän rahaa ympäristön kohentamiseen ja opastekylttien asentamiseen. Halpaa ja tehokasta!
Tätä ajattelin kirjottaessani "Oma laituri, katos ja aikataulunäyttö". Se voi olla "oma" katettu pysäkki, jossa aikataulu paperi Onnibussin lähdöille. Kuten nimimerkin "Eppu" viestissä oli, olisi Helsingissä Itäkeskus hyvä, koska matkustajista iso osa tulee myös Itä-Helsingistä ja Vantaalta. Jolloin matka aika Kampista/Kamppiin on usein 20 minuutista ylöspäin sisältäen vaihtoja. Turku laajenee länteen ja bussiasema on idässä. Aiheuttaa jälleen 10-20 min. auto tai bussimatkan asemalle. Sen sijaan kuten Onnibus joutuu tekemään, voisi bussi lähteä lännen suunnasta ja ajaa Turun läpi pysähtyen välillä palvellen koko Turkua, toisessa päässä pitäisi ajaa Helsingin läpi itään palvellen koko Helsinkiä. Ja kaikissa muissakin kaupungeissa tulisi pyrkiä tähän.
Matkahuollon asemilta operointi ei ole hyvä ajatus, koska vastatoimina voi Matkahuolto evätä Onnibussilta sen mahdollisuuden jolloin he joutuvat kuitenkin ennen pitkää ajamaan joistain muualta. Syyksi Matkahuolto voisi ilmoittaa että Onnibus aiheuttaa “vakavaa ja jatkuvaa haittaa” operoimalla heidän asemiltaan. Kovin kauan ei kuitenkaan voida ajaa vain joltakin sopivalta pysäkkiparilta sillä se tekee hommasta vaikeaa ihmisille, koska he eivät löydä sitä pysäkkiparia vaikka opasteita olisikin jossakin lyhtypylväässä. Paikan täyttyy olla valmiiksi hyvin tunnettu, siisti ja turvallisen alueen maineessa oleva. Se voi olla jokin pysäkkisyvennys näkyvällä paikalla jonne löytää kysymättä neuvoa.
Onnibussilla tulee olla jotain jolla erottua muista ja saada pitkäaikaisia asiakkaita. Uutisissa saatu ilmainen mainos tuonee lyhytaikaisia asiakkaita eli uuden kokeilijoita. Jotka eivät matkusta toista kertaa jollei Onnibus tarjoa heille jotain uutta ja mullistavaa halpojen hintojen lisäksi. On mahdollista että Onnibus jää lyhytaikaiseksi, mutta avaa markkinat uusille tulokkaille kuten Flying Finn-lentoyhtiö toi halpalennot suomeen.