Miksi bussiliikenteen hoitoon tarvitaan kartelleja?
En tiedä, enkä tiedä miksi kysyt minulta. Vastasin vain näkemykseesi että Onnibus on bisnestä kun lakkautti liikenteen ja muut ovat rahtiakuljettavia kartelleja.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Miksi bussiliikenteen hoitoon tarvitaan kartelleja?
Kerrot siis että ei missään vaiheessa edes ollut tarkoitus noudattaa voimassaolevaa lainsäädäntöä?
Itse kannatan sitä, että noudatetaan lakia. Jos aloitetaan liikenne, se aloitetaan laillisesti ja ajetaan voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.
Satakunnan liikennehän yritti täysin lain vastaisesti saada omaa yksinoikeuttaan Poriin jatkettua, mutta viranomainen ei onneksi suostunut. Miksei niitä muisteta mainita, kun näistä lainrikkomisista puhutaan?
Mitä lainvastaista on siinä että tekee virheellisen hakemuksen ja jonka viranomainen palauttaa bumerangina? Sitten se olisi lain vastaista jos samalla vääriin tietoihin perustuen harhauttaisi luvan myöntäjää että tämä luvat myöntäisi.
Jokainen uusi linja on meille valtava riskinotto. Kuolemanlaakson syvyys ja pituus ei ole ennakolta tiedossa.
On se kai sitten vaan myönnettävä, että joukkoliikenne on houkuttelevampaa jos ilmoitetaan aikataulut päivä kerralla.
Onko Onnibus ilmoittanut aikataulunsa päivän kerrallaan?
Käsitin, että lupaviranomainen olisi edellyttänyt "normaalimpaa" aikataulujen tarkistus/määrittelyaikoja, asianomaiset voinevat vahvistaa/kiistää tämän käsityksen?
Idea siinä että aikatauluja ei saa muutella miten lystää ja aloittaa ja lopettaa linjan ajaminen miten sattuu on se että matkustajat voivat luottaa siihen että se bussivuoro joka on ilmoitettu kulkevaksi myös kulkee.
Ja niinhän se Kesälahden Linjan linjakin kulki juuri sen verran kuin oli ilmoitettukin.
Toisaalta näyttää siltä, että nämä ulkomaiset jätit eivät ole kovin kiinnostuneita Suomen pienistä markkinoista. Aika näyttää kiinnostuvatko ne, mutta lähes aina nekin menevät sinne missä on odotettavissa mahdollisimman suuri tuotto liiketoiminnalle. Suomen markkinoiden volyymi ei taida ihan ihan tätä kokoluokkaa olla välttämättä.Lisäksi voisin myös muistuttaa siitä, että mikä on kahden vuoden liikennöintipakon noudattamisen todennäköisin seuraus: Vain ne pärjäävät ja kasvavat, joilla on paljon pääomaa. Toisin sanoen ulkomaisten pääomasijoittajien suuret yritykset tulevat valtaamaan Suomen pikavuoromarkkinat. Onko tämä tosiaan se, mitä halutaan ja tavoitellaan?