Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö ja liiketoimintajohtaja Lauri Helke saivat porttikiellon Helsingin linja-autoasemalle jaettuaan siellä Onnibussin lahjakortteja.
Lahjakorttitempauksella haluttiin kertoa, että yhtiön Tampereen, Porin, Rauman ja Jyväskylän vuoroilta perittäisiin yli 19 euron lähtömaksua, kun Matkahuollon omistavan Linja-autoliiton jäsenille hinta on 2,05 euroa bussivuorolta, Onnibus kertoo tiedotteessaan.
– Korkeampi terminaalimaksu on Linja-autoliiton jäsenille siedettävissä, mutta lähes kymmenkertainen maksu ei ole mielestäni oikeudenmukainen. Emme halua liittyä Linja-autoliittoon, sillä se on vastustanut jokaista liikennelupaamme, Möttö sanoo.
Matkahuollon substanssiarvo on varmaan sen verran iso, että tuskin jollain Piletti oy:llä tuskin löytyy kymmeniä ellei jopa satoja miljoonia tällaisiin ostoksiin.
Substanssiarvo on MH:n omistamien linja-autoasemien ja kaikkien työkalujen, kalusteiden ja myyntivaraston yhteenlaskettu hinta.
Ja mitenkäs OB edes veisi rahtia Tampereelta Poriin, kun on suunniteltu vain viisi minuuttia kääntöaikaa.
Vihaajat tulevat vihaamaan:
Ja mitenkäs OB edes veisi rahtia Tampereelta Poriin, kun on suunniteltu vain viisi minuuttia kääntöaikaa.
Tähän kysymkseen ei tunnu saavan vastausta. Olen itse esittänyt sen moneen kertaan, sekä täällä että facebookissa, mutta vaikenevat kuin muuri.
Jos ei rahtia kerran saa kuljettaa, varmaankin aikataulujen suunnittelussa ja kääntöajoissa ei silloin oteta rahtia huomioon. Jos taas voitaisiin kuljettaa, varmaankin sitä kääntöaikaa sitten pidennettäisiin.
---------- Viestit yhdistetty klo 19:06 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:54 ----------
Toisaalta ihmettelen, että jos bussin lastaaminen ja purkaminen rahdista viidessä minuutissa ei onnistu, on Matkahuollon rahtiprosesseissakin tehostamisen varaa. Kuinka paljon siihen rahdin purkamiseen sitten menee aikaa ja miksi? Pitääkö bussikuskin se tehdä vai ja viedä paketit käsin kantaen johonkin ties minne? Toimii ehkä pienillä ja hiljaisilla asemilla, mutta ihmettelen jos Porissakin siihen käytetään kuljettajia eikä paketteja edes paketoida kuormalaatikoihin.
Mitenkähän avoimin sylin ottaisivat vastaan jos Viking Line menisi TallinkSiljan terminaaliin jakamaan vapaalippujaan ja kertomaan TallinkSiljan asiakkaille kuinka hölmö hinnoittelu TS:llä on? Tai jos Ryanair menisi Finnairin lähtöselvitystiskille jakamaan vapaalippujaan ja kertomaan että Finnair on typerän kallis?
Koska paketit ovat erikokoisia, on ne järkevin nostaa kyytiin yksitellen, jolloin voidaan tehdä tiivis kuorma ilman tyhjiä "ilmakuoppia".