Huoh, mitä luetun ymmärtämistä. Provokatiiviseen yleisasenteesi nyt muutenkaan ei jaksaisi vastata mitään, mutta yritänpä silti vielä saada tästä jotain järkevääkin keskustelua. Tarkoitin juurikin sanoa, että tuskin ne nyt kaikki niitä suurikokoisia ovat, mutta jos ovat, sitten ne käsitellään yksi kerrallaan.
Niin voi, ja silloin sitten tulisi kyseeseen niiden laatikoiden käyttö. Muuten ei.
Paitsi se rahtiterminaalissa oleva työntekijä kyllä tietää.
Kenties ehkä juuri siksi odotinkin, että asiasta keskustellaan asiallisesti. "Joita et selvästikään ymmärrä" -kommentti osoittaa, että selvästikään tarkoituksesi ei ole käydä asiasta asiallista keskustelua.
No vihdoinkin saan vastauksenkin tähän, kun tätä asiaahan kysyin jo ekassa viestissäni: miten bussien tavaratilojen koko vaihtelee.
Huoh. Juuri se pakettien erilainen koko on koko idean taustalla. Eli että rahtiterminaalin henkilökunta saa rauhassa sovitella erikokoiset paketit rahtilaatikoihin parhaalla tavalla. Ne paketit, jotka eivät sovi laatikoihin, tietenkin jätetään laatikoista pois.
Kai nyt kuitenkin ymmärrät, ettei minulla ole tilastotietoja bussien rahtiruumien koista ja Matkahuollon rahtipakettien koista, joten en voi lähteä laskemaan, mikä sellainen sopiva yhteinen nimittäjä näille olisi.
Uusi huoh. Tuon kokoisia paketteja ei luonnollisesti pakata moduulilaatikoihin.
Luonnollisesti laatikko pitää suunnitella kunnolla. Esitinkö jossain muka jo valmiit mitat tietäväni?
Minä en ajatellut toteuttaa mitään, vaan minä vain halusin keskustella siitä asiasta, miksi rahdin purkaminen ja lastaaminen vie paljon aikaa, mitkä ovat siihen syynä ja miten niitä ongelmia voisi ratkaista.
Ja huomaa, ettet ilmeisesti ole koskaan käynytkään asiallista keskustelua.
Tämän taisit kirjoittaa itsellesi.
Se ei kuitenkaan liity tähän asiaan. Vaikka kääntöaikaa pienennetään, ei se tarkoita että aikamarginaaleja tarvitsisi pienentää. Useat prosessn kehitystoimenpiteet ennemminkin parantavat kääntöajan varmuutta kuin huonontavat. Minun syyni ei ole, jos lentoyhtiöt kuitenkin ovat myös huonontaneet varmuutta, eikä se tarkoita että busseilla tarvitsisi tehdä niin. Yleensä lentokoneiden lähtöaikojen myöhästyminen on sää ja ruuhka, ja yleensä jossain aivan toisella kentällä. Rahdin lastaamiseen se liittyy erittäin harvoin.
Puhut varmaankin linjasta 540? Minun kokemukseni mukaan se on tullut aina ajallaan, paitsi silloin jos se odottaa myöhässä olevaa pikavuoroa Turusta. Mutta se ei liity tähän ketjuun.
Tässä tapauksessa luotan enemmän Mötön laskelmiin siitä, tulisiko se kannattavaksi vai ei. Tai vaikka ne myöhemmin osoittautuisivatkin vääräksi, se kuuluu kuitenkin liiketoiminnan tekijän itsensä oikeuksiin päättää, yrittääkö saada lisätuloja sillä tai ei. On väärä peruste sanoa, että ei Onnibussille anneta rahtia kuljetettavaksi, kun ei se kuitenkaan kannattaisi.
Luetun ymmärtäminen, jälleen.
---------- Viestit yhdistetty klo 8:45 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 8:43 ----------
Kyllä, tarkoitin lähinnä varsinaista rahtia, en matkustajien tavaroita.