Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mitäs Allegro-junille kuuluu? Onko liikenteen edelleen määrä alkaa ensi vuonna, ja päästäänkö jo ensi vuonna 3,5 tunnin matka-aikoihin? Ihmettelen, ettei tästä hankkeesta ole esim. lehdistössä juttua juuri koskaan. Mielestäni nopea, tiheä ja laadukas Pietarin-yhteys on vähintään yhtä iso juttu kuin oikoradan avaaminen taannoin.
Kiitoksia updatesta. Mikä mahtaa sitten olla matka-aika ensi vuonna? Houkuttaisi tehdä pikamatka Pietariin.
Vuoroja kaiketi tulee enemmän kuin nykyään, mutta mahtaako määrästä tai aikatauluista olla vielä mitään tietoa?
Pari viikkoa sitten oli telkkarin pääuutislähetyksessä juttua ja kerrottiin ratatöiden editymisestä. Ihan ensi vuonna ei päästä 3.5 tunnin aikatauluihin mutta Suomen puolella ainakin päästäisiin painelemaan kahtasataa aika pitkiä matkoja.
Entistä sellaista kaiketikin... :frown:Euroopan suurinta ratikkakaupunkia
Parempi kuitenkin vielä olla nuolaisematta ennenkuin tipahtaa. Vaikka tietysti näin olisi hyvinkin toivottavaa käydä. Ja parhaassa tapauksessa myös viisumihelpotuksia.Karjalan Pendo mahdollistaa Suomesta Pietariin suuntautuvan ihan mukavan mittaisen päiväretken mahdollisuuden: runsas yhdeksän ja puoli tuntia perillä! Ja Viipurissa kävijät voivat olla perillä pari tuntia pitemmän ajan.
Tämä kuulostaa jo uhkaavalta. Onko Berlusconin ja mafian maasta jälleen tulossa radoillemme tukkeeksi lisää kelvottomia pizzamopoja..?Karjalan Pendo...
Ladozhskij vokzalin yhteydessä on 4-linjan metroasema Ladozhskaja. Siitä junaan ja kaksi asemaa länteen Ploschad Aleksandra Nevskogolle, vaihto 3-linjalle ja yksi asemanväli Ploschad Vosstanijalle. Ja vot, siinä onkin Moskovskij vokzal, josta junat Moskovaan lähtevät.Pietarissa on tosin tehtävä asemalta toiselle siirtyminen tavalla eli toisella.
Ja sitten kun nopea liikenne alkaa toden teolla ja junia on liikenteessä useita päivässä, mahdollistuu myös vaihdollinen päiväjunamatka Helsingistä Moskovaan saakka. Pietarissa on tosin tehtävä asemalta toiselle siirtyminen tavalla eli toisella.
Ladozhskij vokzalin yhteydessä on 4-linjan metroasema Ladozhskaja. Siitä junaan ja kaksi asemaa länteen Ploschad Aleksandra Nevskogolle, vaihto 3-linjalle ja yksi asemanväli Ploschad Vosstanijalle. Ja vot, siinä onkin Moskovskij vokzal, josta junat Moskovaan lähtevät.
OK, no sittenhän asia on edellistäkin helpompi. Asemalta metroon ja kaksi pysäkkiä 1-linjalla etelään.Karjalan Pendo käyttää Viipurin esikaupungissa olevaa Suomen asemaa. Ei Laatokan asemaa eli Datsha Dolgorukovaa (Дача Долгорукова) eli Pitkän Käden huvilaa, joka on Tolstoin pysähdyspaikka.
Repin ja Sibelius siirrettiin takaisin Suomen asemalle ja matka-ajasta putosi noin 20 minuuttia kertarysäyksellä pois. Matka Laatokan asemalle oli paljon pidempi ja ilmeisesti radan nopeustaso oli myös alhaisempi. Ohikulkuradan erkanemiskohdasta Suomen asemalle kestää matka noin 10 min ja Laatokan asemalle sen puolisen tuntia.Joku vuosi sitten menin muistaakseni Sibbellä Pietariin ja se kyllä ajoi sinne Laatokan asemalle, mutta tämä kai on muuttuva asia.