Pimittämisen padot sortuivat, ja kuva junasta on nyt nähtävissä, kuten vapaassa yhteiskunnassa kuuluu http://vaunut.org/kuvasivu.php/53284.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mitäs täällä on pimitetty..?
Eihän täällä mitään "pimitetty". Eräs VR:n edustaja on esittänyt vain toiveen kuvien julkaisun suhteen. Tämän toiveen yhteydessä oli mainintaa mahdollisesta tutustumisesta Sm5:een ennen kaupallista liikennettä jos ehkä jotenkin onnistuttaisi pitämään Sm5:n kuvat vielä toistaiseksi omassa taskussa.Mitäs täällä on pimitetty..?
Sanoisin kuitenkin suurilla kirjaimilla, että Onpas.Eihän täällä mitään "pimitetty".
Sanoisin kuitenkin suurilla kirjaimilla, että Onpas.
Tätä ennen ei koskaan ennen tällaista tapahtunut, mutta nyt on kulttuurissa tapahtunut muutos. On omittu jotain.
Tarkennuksena vain, että Dm10 oli "Junttilan salama", matkustajavaunusta muutettu kiskoauto. "Mandolinojen" littera oli Dm11.Eikö muuten surullisenkuuluisten Dm10-kiskobusien eli "mandolinojen" kanssa ollut sama juttu, että niiden ollessa vielä valmistajan omistuksessa, je koko sen ajan ajan kun ne eivät olleet yleisessä liikenteessä,niitä ei saanut kuvata?
Eräs VR:n edustaja on esittänyt vain toiveen kuvien julkaisun suhteen.
No juu... Tuo samainen kaikkien tietämä "VR:n edustaja" kyllä tulee julkaisemaan kasan kuvia Sm5:sta sen virallisen ensiesittelyn jälkeen päätellen siitä innosta, jolla hän syöksyi aamupimeässä taksilla Sompasaareen ottamaan Sm5:n vaunuista kuvia, kun ne vielä olivat lavettien päällä. Miten lie sitten puhunut itsensä portilla sisään, sillä paikalla asianmukaisin luvin ja varustein olleen kollegansa mukaan oli kyseessä tuon "VR:n edustajan" vapaapäivä... Ehkä Sompassa valvonta oli jo loppuaikoina tavallista leväperäisempää.
Voin olla väärässä - on mahdollista, että Lari on liikkeellä täysin vilpittömästi - mutta hyvin monesta "Larin projektista" paistaa tarve olla esillä ja kerätä irtopisteitä nuoren polven rautatieharrastajilta. Pahoitteluni, jos olen väärässä, mutta tältä mielikuvalta ei ole voinut välttyä, kun on projekteja sivusta seurannut.
Kiitos Larille puolustuksen puheenvuorosta, se valaisi muun muassa kuvausblokkitoiveen alullepanijan. Jossain määrin olisi ollut ymmärrettävissä, että Stadler olisi pyytänyt Laria välittämään harrastajayhteisölle yhtiön toivomuksen. Tosiasiassa kuitenkin toive olikin Larin henkilökohtainen. Panee ihmettelemään henkilön motiiveja.
Tarpeeni "paistatella esillä ja kerätä irtopisteitä" ovat yhden henkilön mielikuva asiasta, josta en lähde kiistelemään.
Voinkin kysyä, että oletko itsekin täällä paistattelemassa ja keräämässä pisteitä?
Tässä tapauksessa henkilön motiivit ovat olleet sellaiset, että pyrin järjestämään rautatieharrastajille hyvissä ajoin ennen matkustajaliikenteen virallista aloittamista koeajomahdollisuuden uudella junalla. Toki tämäkin on käännettävissä yritykseksi päästä paistattelemaan ja keräämään irtopisteitä - vaihtoehtoisesti ottaa toisia huomioon, pyrkiä ajamaan harrastajien etuja ja järjestää leipää sekä sirkushuveja kansalle.
Ihmettelen suunnattomasti myös, ettei kuvausblokkitoiveen alullepanija ole ollut selvä meistä aivan jokaiselle. Sen oli kirjoittanut saman niminen henkilö kuin minä ja missään ei mainittu toiveen esittäjäksi ketään muuta kuin allekirjoittanut.
Myös "kuvausblokin" tarkoitus ainoastaan malttaa kuvien julkaisemista ennen virallista julkistamista ei ole tullut kaikille ymmärretyksi - tosin suurin osa on jutun idean tajunneet ja kiitos jälleen heille.
Lopuksi ehdotan, että Te allekirjoittaneesta vahvoja mielipiteitä kirjoittavat henkilöt ottaisitte rohkeasti yhteyttä suoraan minuun. Yhteystietoni eivät kovin salaiset ole. Keskusteltaisiin näkemyseroista, päivän kuulumisista ja muutenkin rautateiden ihmeellisestä maailmasta joskus.
Huomattavasti mukavampi olisi lukea Teidän näkemyksiänne asioista tai henkilöistä, jotka olisivat edes kerran elämässänne olleet Teidän kanssa samaan aikaan samassa paikassa.