- Liittynyt
- 16 Kesäkuu 2006
- Viestit
- 359
Ovien käyttämisestä pitäisi kuvata oppituntivideo Valimossa, kun A-juna pysähtyy siellä. Valimon asiakkaat nimittäin ovat oppineet yksiköiden pysähdyspaikat ja käyttävät kaikkia ovia. On ihailtavaa katsella sitä toimintaa päivittäin, kun tuollaiset 100-300 henkilöäkin saatetaan ottaa kyytiin tuollaisen 30 sekunnin aikana."
Totta, tiedä sitten onko työssäkäyvien ihmisten muisti parempi. Valimossa kun 100% junan käyttäjistä on menossa töihin tai tulossa sieltä. Esim Korsossa prosenttiosuudet ovat jotain aivan toista luokkaa, jokainen voi päätellä miten. Korsossakin samat ihmiset käyttävät junia, mutta eivät koskaan muista mihin se juna eilen pysähtyi. Korsossa väki seisoo AINA portaiden yläpäässä, ja AINA se on yhtä suuri ihmetys kun juna ei tulekaan porraspäähän saakka, vaan pysähtyy jo ennemmin pysähtymismerkkien mukaisesti. Vähän sama kuin "kakkakärpäinen" unohtaa sekunnin välein että lamppu on kuuma.
Tosin kehittää voisi VR:n / RHK:n toimintaakin siten, että laiturinäytössä olisi yksiköiden määrä kuvallisesti alalaidassa, siellähän on tilaa ja kai valmiuskin tälle. Näin matkustajat tietäisivät jo etukäteen yksiköiden määrän ja osaisivat sijoittua paremmin. Lisäksi laituriin voisi maalata yhden yksikön pysähtymiskohdan, joka tuottaa eniten ongelmia. Talvella tämä ei toki näkyisi lumen alta, hmmm, no can do.