Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,789
Vs: Pääkaupunkiseudun uudet lähijunat
Kyseinen kappale vaikuttaa VR Oy:n kommenttien jälkeen lisätyltä.
Osa ko. sivulla referoidusta tekstistä kuvaa tosiasiassa juuri niitä liikenteenhoidon tehottomuuksia, joiden vuoksi kalustotarve on +20 junaa (73 -> 93) Sellaista tilannetta ei pitäisi syntyä, että kalustoa tarvitaan 27,4% enemmän kuin liikenteen ideaalimallissa. Jokin 5% klappi voitaisiin ehkä hyväksyä.
Helsingin lähijunaliikenteen ongelmista osa johtuu epätarkoituksenmukaisista raidejärjestelyistä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että 20 kalustoyksikön uudishankinta-arvo on n. 60 M€ (3 M€/kpl) Raidejärjestelyihin voidaan investoida kalustotarpeen pienentämiseltä.
ko. laskelmassa ole huomioitu mm. Helsingin ratapihan ruuhkien aiheuttamia kalustokiertojen hidastumisia sekä huoltoon ohjauksia, joten laskelma aliarvioi kaluston tarvetta.
Kyseinen kappale vaikuttaa VR Oy:n kommenttien jälkeen lisätyltä.
Osa ko. sivulla referoidusta tekstistä kuvaa tosiasiassa juuri niitä liikenteenhoidon tehottomuuksia, joiden vuoksi kalustotarve on +20 junaa (73 -> 93) Sellaista tilannetta ei pitäisi syntyä, että kalustoa tarvitaan 27,4% enemmän kuin liikenteen ideaalimallissa. Jokin 5% klappi voitaisiin ehkä hyväksyä.
Helsingin lähijunaliikenteen ongelmista osa johtuu epätarkoituksenmukaisista raidejärjestelyistä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että 20 kalustoyksikön uudishankinta-arvo on n. 60 M€ (3 M€/kpl) Raidejärjestelyihin voidaan investoida kalustotarpeen pienentämiseltä.