- Liittynyt
- 14 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 5,988
Pisaran ideahan on nimenomaan ollut, että se nostaa kiinteistöjen arvoa veronmaksajien rahoilla. Omistukset suunniteltujen asemien ympäristössä ovat jakautuneet sillä tavalla sopivasti, että hankkeella sekä poliittinen että pääomapiirien tuki.
Minua suorastaan kyllästyttää tähän metronvastustajien foorumiin kirjoittaiminen, olkoot metro sitten niin surkea että sitä saa mollata olan takaa mutta Pisarasta sen verran viitsin sanoa että koska junalla pääsee Helsingin keskustassa nyt vain yhdelle asemalle, ja lähijunilla käytännössä vain Kaisaniemen puistoon ja Töölönlahden rakennustyömaiden keskelle, niin Pisara kolminkertaistaa vaihtoehtojen määrän. Kiinteistöjen arvonnousun edistämisellä sillä on hyvin vähän tekemistä koska Helsingin keskustan kiinteistöjen arvot ovat jo nyt tapissa. Sitä ette voi millään kiistää että Pisara mahdollistaa ruuhkattoman pääsyn ratoja pitkin kolmelta ilmansuunnalta sekä Töölöön, Kolmen Sepän aukiolle että Hakaniemeen. Se on koko keskustan houkuttelevuutta ja pääkaupungin kilpailukykyä edistävä hanke .Tamperelaisten ja muiden ei kannata olla kateellisisa, monessa muussa Suomen kaupungissa rautatie kulkee valmiksi keskustan läpi, harvassa kaupungissa on enää keskellä kaupunkia monta sataa metriä leveää ratapihaa joka eristää kulun raiteille joka suunnalta eikä päädy seinään kuten Helsingissä .Se on niiden muiden kaupunkien oma asia hyödyntääkö maantieteellista etuaan ja rakentaa asemia radan varrelle joilla junat voivat pysähtyä vai ei. Helsinki on täynnä taloja ja "puistoja" joiden takia junat voidaan ohjata vain yhteen paikkaan nyt. Jos maan pääkaupunki ja ainoa suurkaupunki haluaa paremmat liikenneyhteydet joita kuinenkin käyttää kaikki suomalaiset eivät vain helsinkiläiset, nin onko se aina veronmaksajien rahojen tuhlausta?
t. Rainer