- Liittynyt
- 21 Maaliskuu 2006
- Viestit
- 17
Parempi Pisara?
Jos pääradan junat kiertäisivät Pisaran myötäpäivään palaten pääradalle ja Huopalahden junat kiertäisivät Pisaran vastapäivään palaten Huopalahteen, niin
- vaihtoajat Pasilassa lyhenisivät, koska pääradan ja Huopalahden liikenteet voitaisiin rytmittää vaihtojen kannalta optimaalisesti.
- iunien koot ja aikataulut voitaisiin valita tehokkaammin, koska Keravan ja Espoon linjat eivät olisi toisiinsa kytkettyjä.
- Kehäradan matkat nopeutuisivat, koska kiertoaika pitenisi noin 1 tunnista noin 2 tuntiin ja niin ollen junien ei tarvitsisi viivytellä niin paljon noudattaakseen tunnista toiseen toistuvaa aikataulua.
- lisäjärjestelyillä Pasilaan saataisiin samalaiturinen vaihto pääradan ja Huopalahden suuntien välille.
- em. vaihtojärjestelyjen takia vaihdollinen matka olisi aina parempi kuin Pisaran kiertäminen junassa istuen.
Jos pääradan junat kiertäisivät Pisaran myötäpäivään palaten pääradalle ja Huopalahden junat kiertäisivät Pisaran vastapäivään palaten Huopalahteen, niin
- vaihtoajat Pasilassa lyhenisivät, koska pääradan ja Huopalahden liikenteet voitaisiin rytmittää vaihtojen kannalta optimaalisesti.
- iunien koot ja aikataulut voitaisiin valita tehokkaammin, koska Keravan ja Espoon linjat eivät olisi toisiinsa kytkettyjä.
- Kehäradan matkat nopeutuisivat, koska kiertoaika pitenisi noin 1 tunnista noin 2 tuntiin ja niin ollen junien ei tarvitsisi viivytellä niin paljon noudattaakseen tunnista toiseen toistuvaa aikataulua.
- lisäjärjestelyillä Pasilaan saataisiin samalaiturinen vaihto pääradan ja Huopalahden suuntien välille.
- em. vaihtojärjestelyjen takia vaihdollinen matka olisi aina parempi kuin Pisaran kiertäminen junassa istuen.