Ainakin Helsingissä, ehkä Turussakin tuo on jo aika vaikeaa. Vastassa isot pääomasijoittajat (nobina & Helb). Luulisi, että ainakin capman on historiansa aikana oppinut kilpailutilanteissa tarkkailemaan valtionyhtiöiden toimintaa.
Lisäksi veikkaan, että tuo kaupungin ja Helb:n välinen lainasotku sai kilpailuviranomaiset varpailleen myös Pohjolan likeenteen suhteen. Enkä mitenkään jaksa uskoa, etä PL haluaisi edes harjoittaa tappiollista toimintaa. Mitä hyötyä siitä olisi ?
Kaupunkihan (=valtiio) voisi koska tahansa perustaa voittoa tavoittelemattoman liikennelaitoksen ja lopettaa kilpailuttamisen kokonaan, jos haluaisi yksityiset liikkeenharjoittajat pois markkinoilta. Muistaakseni jossain euroopan kaupungissa näin on toimittu.