Henkilöliikenteen ja tavaraliikenteen edut voisi yhdistää rakentamalla rata Kokemäki–Huittinen–Humppila–Forssa–Nummela–Espoo
Mitä mitä? Mihin unohtui tuikitärkeä linjaus Someron kautta?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Henkilöliikenteen ja tavaraliikenteen edut voisi yhdistää rakentamalla rata Kokemäki–Huittinen–Humppila–Forssa–Nummela–Espoo
Osuus Forssa–Nummela voidaan kaiketi toteuttaa ns. TimppaTT:n känsän kautta, jos halutaan
Henkilöliikenteen ja tavaraliikenteen edut voisi yhdistää rakentamalla rata Kokemäki–Huittinen–Humppila–Forssa–Nummela–Espoo
Riihimäki-vaihtoehto luo Helsinki-Pori -yhteyden lisäksi uuden poikittaisen henkilöjunayhteyden Turku-Forssa-Riihimäki-Lahti-Kouvola-Lappeenranta-Imatra, jonka varrella on useita keskisuuria kaupunkeja. Yhteys mahdollistaisi ajaa laivajunia Pietarista Turun satamaan eli mahdollistaisi uuden Pietari-Tukholma -yhteyden.
Yhteys mahdollistaisi ajaa laivajunia Pietarista Turun satamaan eli mahdollistaisi uuden Pietari-Tukholma -yhteyden.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; Eilen kello 13:22. Syy: ylimääräiset hymiöt pois
Toisaalta venäläisiä rahdataan nykyään bussilasteittain Turkuun tekemään vuorokauden risteilytä Tukholmaan. Tarvematkailun puolesta juna ei ole mikään vaihtoehto, mutta huvimatkailussa voisi ollakin. Tämä ei tietenkään riitä perusteluksi Humppila-Forssa-Riihimäki -radalle...
Sitten jos rata joskus toteutuu 2040-luvulla, lentomatka Pietarista Tukholmaan maksanee hunajaa.Joo, sellaisen joka kestäisi vuorokauden ja maksaisi monta kertaa enemmän kuin lentolippu.
Sitten jos rata joskus toteutuu 2040-luvulla, lentomatka Pietarista Tukholmaan maksanee hunajaa.
Koska sähkö voidaan tuottaa edullisemmin kuin alati harvemmaksi öljy, josta jalostetaan lentopetrolia eli kerosiiniä.Kyse on hintasuhteista. Miksi lentomatkustuksen ja pitkän matkan junamatkustuksen hintasuhde muuttuisi tuolla aikavälillä noin paljon? Matkan energiankulutuksessa ei ole niin suurta eroa eri kulkuvälineillä että energian hinnan nostaisi rajusti enemmän noin lyhyen matkan lentoja kuin junamatkoja. Jos ei ole varaa lentää, ei ole varaa myöskään juna- ja laivamatkustaa samalle etäisyyksille.
Koska sähkö voidaan tuottaa edullisemmin kuin alati harvemmaksi öljy, josta jalostetaan lentopetrolia eli kerosiiniä.