Yksinkertaisin käytäntö vilkkaalla pysäkillä on, että kaikki vaunut käyvät ja pysähtyvät sillä oli nousevia tai poistuvia asiakkaita tai ei.
Hiljaiset pysäkit ovat välttämättömiä vain yksittäisen linjan palvelemilla periferioilla. Runko-osuudella jolla ruuhkaiset pysäkit olevat ei tulisi toisaalta olla hiljaisia pysäkeitä, joilla ei riitä matkustajia jokaiseen vuoroon. Jos pysäkit ruuhkautuvat turhaan pysähtyvistä pienen vaihtuvuuden suorista linjoista, niitä kaikkia ei varmaan kannata pysäytellä ruuhkaisella runko-osuudella kuin pikavuoron tavoin. Korvaavaa liikennettähän lähtökohtaisesti on, koska pysäkeille riittää busseja ruuhkaksi asti. Jäljelle jäävät pikavuoropysäkit voidaan mitoittaa riittävän isoiksi jotta kaikki bussit voivat niillä pysähtyä, ja sopivin välimatkoin jotta pikavuoroillakin vaihtuvat matkustajat.
Sujuvan vaihdon rungolta suoralle linjalle voi järjestää olemassaolevan kellon ja aikataulun avulla, ja samalla pitkä ja haarautuva runkolinja saa luontevan ajantasauspaikan. Aikaa tasaamalla paikoin ja kaikilla pysäkeillä pysähtymällä linja täsmällistyy melkein itsestään muutaman kymmenen sekunnin tarkkuuteen. Minuutin tarkkuudella rohkeampi suunnittelija ohjelmoisi liikennevaloihin minuutin pituiset vihreät jaksot joukkoliikenteen aikataulujen mukaan ilman reaaliaikaista säätöä.
Monimutkaista tekniikkaa tarvitaan vain ratkaisemaan monimutkaisia, keinotekoisia ongelmia.
Hiljaiset pysäkit ovat välttämättömiä vain yksittäisen linjan palvelemilla periferioilla. Runko-osuudella jolla ruuhkaiset pysäkit olevat ei tulisi toisaalta olla hiljaisia pysäkeitä, joilla ei riitä matkustajia jokaiseen vuoroon. Jos pysäkit ruuhkautuvat turhaan pysähtyvistä pienen vaihtuvuuden suorista linjoista, niitä kaikkia ei varmaan kannata pysäytellä ruuhkaisella runko-osuudella kuin pikavuoron tavoin. Korvaavaa liikennettähän lähtökohtaisesti on, koska pysäkeille riittää busseja ruuhkaksi asti. Jäljelle jäävät pikavuoropysäkit voidaan mitoittaa riittävän isoiksi jotta kaikki bussit voivat niillä pysähtyä, ja sopivin välimatkoin jotta pikavuoroillakin vaihtuvat matkustajat.
Sujuvan vaihdon rungolta suoralle linjalle voi järjestää olemassaolevan kellon ja aikataulun avulla, ja samalla pitkä ja haarautuva runkolinja saa luontevan ajantasauspaikan. Aikaa tasaamalla paikoin ja kaikilla pysäkeillä pysähtymällä linja täsmällistyy melkein itsestään muutaman kymmenen sekunnin tarkkuuteen. Minuutin tarkkuudella rohkeampi suunnittelija ohjelmoisi liikennevaloihin minuutin pituiset vihreät jaksot joukkoliikenteen aikataulujen mukaan ilman reaaliaikaista säätöä.
Monimutkaista tekniikkaa tarvitaan vain ratkaisemaan monimutkaisia, keinotekoisia ongelmia.