- Liittynyt
- 22 Lokakuu 2005
- Viestit
- 3,376
Siihen voi mennä yllättävänkin kauan aikaa, koska JOLIn budjetissa kaikki raha tuntuu menevän bussien ajamiseen, eikä edes muutamaa kymmenesosaa koko budjetista voida käyttää joukkoliikenteen näkyvyyden ja selkeyden edistämiseen (hienosti sanottuna: brändin kehittämiseen ja palvelumuotoiluun). Pienellä hinnankorotuksella voisi pysäkkinimiuudistuksen lisäksi tuoda jokaiselle pysäkille aikataulun ja roskiksen sekä oleellisille pysäkeille myös katoksen (linjakarttoineen) ja näyttötaulun seuraavista bussivuoroista.Kellotetaan sitten, kauanko kestää, että Sopulinnan ja Toralinnan pysäkit nimetään oikein. Nykyiset nimet ovat "pitkittäisen" kadunnimi+numero-käytännön mukaiset, ja senkin mukaan vielä virheelliset.
Miksi jämähtää tähänkään? Jos JOLI:lla olisi kunnon T&K-osasto, siellä kehitettäisiin kaikkea älyttömän siistiä, jota voitaisiin sitten jalkauttaa luontoon. Ei näyttötaulun esimerkiksi tarvitse olla staattinen ja kallis pyloni, sehän voisi olla Helsingin ratikkapysäkkien tapaan integroitu katokseen.
Miksi muuten vanhanmalliset pysäkkikatokset ovat kaikki ruskeita ja uudemmat metallisia? Miksei niitä maalata tilaajaväreihin ja merkitä pysäkin nimeä isolla katoksen lippaan tai seinään?