- Liittynyt
- 17 Tammikuu 2019
- Viestit
- 17
Liikennevaloista on tässäkin ketjussa ollut paljon puhetta, mutta omien havaintojeni perusteella melkeinpä enemmän ratikka-ajon sujuvuuskokemusta häiritsevät paikoittain tarpeettoman matalat nopeusrajoitukset.
Koko radan läpi matkustaneena kokonaisuus on mielestäni suhteellisen sulava ja soljuva, mutta erityisesti Espoon puolella meno on monessa kohtaa itkettävän hidasta. Varsinkin Turunväylältä Perkkaan pysäkille ulottuva väli mennään nähdäkseni ratageometriaan nähden aivan liian hitaalla nopeudella. Linnoitustie - Alberganesplanadi -pätkä körötellään lähestulkoon kävelynopeutta, vaikka mutkat ovat loivia ja pitkää suoraa paljon tarjolla. Samoin Kehä I:n alitus tuntuu tapahtuvan äärimmäistä mateluvauhtia, mistä joku tässäkin ketjussa on tainnut jo aiemmin mainita.
Onko näille, ratageometriaan nähden kovin alhaisille nopeusrajoituksille (erityisesti Espoon puolella) jotakin erityistä syytä/perustetta?
Koko radan läpi matkustaneena kokonaisuus on mielestäni suhteellisen sulava ja soljuva, mutta erityisesti Espoon puolella meno on monessa kohtaa itkettävän hidasta. Varsinkin Turunväylältä Perkkaan pysäkille ulottuva väli mennään nähdäkseni ratageometriaan nähden aivan liian hitaalla nopeudella. Linnoitustie - Alberganesplanadi -pätkä körötellään lähestulkoon kävelynopeutta, vaikka mutkat ovat loivia ja pitkää suoraa paljon tarjolla. Samoin Kehä I:n alitus tuntuu tapahtuvan äärimmäistä mateluvauhtia, mistä joku tässäkin ketjussa on tainnut jo aiemmin mainita.
Onko näille, ratageometriaan nähden kovin alhaisille nopeusrajoituksille (erityisesti Espoon puolella) jotakin erityistä syytä/perustetta?