Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 5,967
Aloitan tämän päivän raportoinnin tästä aiheesta. Menin tuosta raitiovaunulla aamupäivällä Espoon suuntaan ja tuohon jumituttiin hetkeksi. Luultavasti tuo pysäkin jälkeen välittömästi sijaitseva raitiovaunuopastin, luultavasti seuraavakin, toimii osaksi normaalien valokiertojenkin mukaan. Muuta selitystä en löydä sille, että se antaa raitiovaunulle ajoluvan silloinkin, kun raitiovaunu ei ole tulossa, ei ainakaan ihan lähihetkinä. Eli tämän kuvan raitiovaunun vasemmalla puolella näkyvän tolpan toimintaa seurailin kahteen otteeseen vähän tarkemmin. Esimerkkikuvassa näkyy nuoli (samoin pallo), vaikka ainoa vaunu lähitienoilla oli vastakkaisen suunnan vaunu, joka kuvaa hallitseen. Otsin myös viisi (5) videotallennetta. Asioista paljon tunteville niistä voi "irrota" jotain, minulle ainakin aika vähän, mutta ehkä jotain: eli se, että ajolupaa ei tule läheskään aina silloin, kun sille olisi välittömästi tarvetta. Linkitän vaatimattomat tallenteeni seuraavaan:Etsintäkuulutus:
Vihdintien pysäkiltä länteen pallovalo. (Ensimmäinen opastin, sijainti vasemmalla puolella kiskoja). Eli ylin kenno 4-aukkoisessa.
Tästä kaipaisin havaintoja, oma vahva epäilys että tuo ei toimi.
Onko tähän vahvistusta kuva tai video muodossa varsinkin? Kommentitkin käyvät.
Tuon kanssa oli jo koeajoissa ongelmaa, luulin että tuo on korjattu mutta en ainakaan itse tänään nähnyt sen syttyvän ja ei ole aikaa päivystää paikalla. Tuo varmasti joissain tilanteissa toimii, mutta toimiiko aina ja jos syttyy niin antaako ajoluvan?
Esimerkki 1.
Esimerkki 2.
Esimerkki 3.
Esimerkki 4.
Esimerkki 5.
Välillä noissa tilanteissa, joissa nuolta piti odottaa, oli vähän ennen vaunun saapumista pysäkille nuoli (eli ratikan vihreä) jo loppunut. Mutta miksi järjestelmä tarjoaa lyhyttää vihreää (eli nuolta) vähän ennen vaunun tuloa pysäkille? Onko se sattumaa eli vaiheen mukana käynyt vihreä eikä vaunun liikkeistä johtuva?
Muita huomioita: Pysäkkikilvet ovat paikoillaan Helsingin puolella kaikkialla muualla paitsi Pirjontien Espoon suunnan pysäkillä. Siitä puuttuu kiinnitystapitkin, tapithan ovat olleet tuon linjan katoksissa kaikkialla muualla jo iät ja ajat. Talin siirtolapuutarhan pysäkkipari taisi saada merkkinsä tänään aamupäivällä (tai keskipäivällä, kuitenkin ollessani itse Espoon puolella). Espoossa tilanne on kuten ennen.