Tai viedään vielä pidemmälle. Kun kerran yleisesti puhutaan linjasivusta, niin eikö se voisi oikeastikin olla sivun mittainen luettelo kaikista yhden lähdön pysäkeistä järjestyksessä, ja jokaisella pysäkille on ohjeaika jota enne ko. pysäkkiä ei saa ohittaa?
Tällöin pitäisi joko välipisteaikojen olla niin tiukat että bussi on aina vähän myöhässä niistä tai sitten bussi joutuisi pysähtymään tasaamaan aikaa vaikka matkustajia ei olisi nousemassa kyytiin tai poistumassa kyydistä. Lähijunilla ajantasaus on helppoa joka pysäkillä koska ne kuitenkin pysähtyvät joka pysäkillä. Ajan tasaaminen hidastamalla vauhtia on mahdollista vain osalla katuverkkoa.
Sen lisäksi kannatan ajantasausta vain vuorovälin ollessa yli 10 minuuttia. Ratikoiden ajantasaus on matkustajien kiusaamista. Kerran linjalla 10 ollessa kuljettaja joka ajoi hidastamatta vaihteisiin ja muutenkin vauhdikkaasti (kiskojarru oli käytössä melkein joka pysähdyksessä), matka sujui 6 min aikatauluun merkittyä nopeammin Pikku-Huopalahteen.
---------- Viestit yhdistetty klo 1:28 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 0:01 ----------
Miksei tasan Myllärintien ja Roihupellon väliin ole harkittukaan raitiotiepysäkkiä? [---] Pysäkkiä tarvitaan, sillä nykyiset tämän pysäkin alueella työskentelevät ja asuvat joutuvat kävelemään tällä hetkellä keskimäärin n. 700-1000 m lähimmälle Jokeripysäkille.
---------- Viesti lisätty kello 15:48 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:41 ----------
Aa, en tunne aluetta ja suunnitelmia ollenkaan. Suunnitelmassa näköjään mainitaan se: "Myllypuroon rakentuu tällä hetkellä tiivis ja matala puukaupunginosa, joka mahdollistaa asumisen noin 2000 asukkaalle." Hassua ettei karttaan ole piirretty.
---------- Viesti lisätty kello 15:53 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:48 ----------
Seuraavasta liitteestä näköjään löytyi myös: "Jo pelkästään Myllypuron puukaupungin rakentuminen asettaa pysäkin nykyisen sijainnin kyseenalaiseksi." Ennustaisin siis, että lisäpysäkin sijaan tuo Myllärintien pysäkki siirtyy itään. Siilitien talot kyllä jäävät silloin vähän syrjään, mutta Siilitietä täytynee jatkossakin palvella 79:llä. Saavutettavuutta voinee myös vähän parantaa paremmilla väylillä.
No, nyt puukaupunki alkaa olla valmis mutta Jokerille on edelleen kävelymatkaa 700 metriä Viilarintien ja Kauppamyllytien risteyksestä, eli puutaloilta pahimmillaan 1,2 kilometriä. Parhaimmat pysäkkien sijainnit olisivat Viilarintien ja Kauppamyllytien risteys sekä Viilarintien ja Viikintien risteys > palvelee parhaiten Siilitietä. Viilarintien ja Kauppamyllytien risteyksessä on valmiit pysäkkisyvennyksetkin.
Viikintien pysäkin olisi hyvä olla jaettu linjan 79 kanssa ja linjan 92 kannattaisi koukata Viilarintien kautta pysähtyen Kauppamyllytien pysäkillä. Nyt linjojen 79 ja 550 välillä ei voi vaihtaa kuin Viikissä ja linjojen 92 ja 550 välillä Itäkeskuksen metroasemalla.