Leveämmistä vaunuista täytyy kuitenkin todeta, että niiden edut riippuvat siitä, mihin leveys käytetään. HKL:n Articin sisäleveys on 2300 mm ja käytäväleveys 500 mm. Käytävän ja seinän väliin jää siten tilaa 900 mm. 2650 leveään vaunun halutaan varmasti ensimmäiseksi leveämpi käytävä. Tampereella käytävän leveydeksi vaaditaan 600 mm. Jos seinät ovat yhtä paksut kuin Helsingin Articeissa, käytävän ja seinän väli levenee 50 mm.
Valmeteissa on 1+2 istuinjärjestys ja sisäleveys taitaa olla 2200 mm. Istuinjärjestyksen tarkoitus on ollut tehdä tilaa seisten matkustaville, ei istujille. Sosialisimin aikaan Tatra-vaunujen leveys kasvoi, ja Neuvostoliitossa ja muissakin SEV-maissa raitiovaunujen standardileveys oli 2500 mm. Sisustus oli ja on edelleen usein 1+2, koska vaunuun halutaan kapasiteettia eikä istuimia. Usein myös matkustetaan seisten, vaikka istuimia olisi vapaana.
2+2 istuinjärjestys tulee pakolliseksi matalalattiavaunuissa telien kohdalla, jos telissä on moottorit. Tämä on tuonut 2+2 istuinjärjestyksen kapeisiin 2300 mm:n vaunuihin, kuten Varioon. Kuitenkin Alstom, joka Citadis-vaunullaan on markkinajohtaja, pitää 2400 mm:n korileveyttä raitiovaunun standardileveytenä. Besanconiin Alstom on kuitenkin tehnyt Citadiksen, jonka istumajärjestys telin päällä on 2+1,5.