Kaaleppi73
Suljettu tunnus
- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2009
- Viestit
- 81
Vaikka en itse pidä suurimmasta osasta siitä politiikkaa, jota Suomessa tehdään yleisesti, niin se on kuitenkin demokratian osa, vaihtoehtona on diktatuuri.
Mielestäni kärjistät liikaa. Paikallisjuna-asemia on pantu kuntoon miljoonilla ja Vantaakin tulee perässä, kehäradan myötä rempataan Vantaankosken radan asemia. Miksi Nikkilään pitäisi mennä juna? Alue on samanlaista metsää vielä kauempana Helsingistä kuin Marja-Vantaa. Siis pitäisikö Nikkilän yhteys priorisoida kehäradan edelle, joka menee sentään kentän kautta? Nikkilä on niin lähellä K-junan päättäriä, että jos ja kun alue rakennetaan, jatko sinne tuskin on ongelma. Mutta kyse on Sipoon visiosta. Eikö silloin jo täällä sovelletun mukaan ole Sipoon homma maksaa rata? Mielestäni ei, mutta muut ovat varmaan sitä mieltä?
Kaisaniemen ja Sörnäisten sisäänkäynnit pitäisi toki rakentaa, mutta jos minulta kysytään, panen rahat mieluimmin verkkolaajennuksiin.
Nelosen jatko Munkkivuoreen on kaksipiippuinen juttu. Kannatan itse, mutta Munkkiniemen vuorovälit huononevat. Eli Ensin 4A vaikka Saunalahdentielle ja 4B/T Munkkaan. Sitten kun 4A jatketaan Kuusisaaren ja Lehtisaaren kautta Espooseen, jää Munkkiniemi ilman ratikkaa. Parempi olisi perustaa vaikka 5, joka ajaisi keskustasta vaikkapa Munkkivuoreen ja haaroittaa nelonen nykyisen päättärin ja Espoon välillä. Itse kutosen vakikäyttäjänä pidän 10min väliä liian pitkänä ja olen enemmän Wienin 4-7min kannattaja. Se on todellista laatupalvelua. Silmäillessäni aikataulua vuodelta 2001-2002 huomaa kuinka paljon linjaa 18 on heikennetty. Ensiapuna olisi tärkeää palauttaa sille vuoden 2001 aikataulu ja kapasiteetti.
Minä en koskaan ole kuullut hankepulasta, vaan siitä, että hankkeita on liikaa ja kaikkea ei voida tehdä.
Mielestäni kärjistät liikaa. Paikallisjuna-asemia on pantu kuntoon miljoonilla ja Vantaakin tulee perässä, kehäradan myötä rempataan Vantaankosken radan asemia. Miksi Nikkilään pitäisi mennä juna? Alue on samanlaista metsää vielä kauempana Helsingistä kuin Marja-Vantaa. Siis pitäisikö Nikkilän yhteys priorisoida kehäradan edelle, joka menee sentään kentän kautta? Nikkilä on niin lähellä K-junan päättäriä, että jos ja kun alue rakennetaan, jatko sinne tuskin on ongelma. Mutta kyse on Sipoon visiosta. Eikö silloin jo täällä sovelletun mukaan ole Sipoon homma maksaa rata? Mielestäni ei, mutta muut ovat varmaan sitä mieltä?
Kaisaniemen ja Sörnäisten sisäänkäynnit pitäisi toki rakentaa, mutta jos minulta kysytään, panen rahat mieluimmin verkkolaajennuksiin.
Nelosen jatko Munkkivuoreen on kaksipiippuinen juttu. Kannatan itse, mutta Munkkiniemen vuorovälit huononevat. Eli Ensin 4A vaikka Saunalahdentielle ja 4B/T Munkkaan. Sitten kun 4A jatketaan Kuusisaaren ja Lehtisaaren kautta Espooseen, jää Munkkiniemi ilman ratikkaa. Parempi olisi perustaa vaikka 5, joka ajaisi keskustasta vaikkapa Munkkivuoreen ja haaroittaa nelonen nykyisen päättärin ja Espoon välillä. Itse kutosen vakikäyttäjänä pidän 10min väliä liian pitkänä ja olen enemmän Wienin 4-7min kannattaja. Se on todellista laatupalvelua. Silmäillessäni aikataulua vuodelta 2001-2002 huomaa kuinka paljon linjaa 18 on heikennetty. Ensiapuna olisi tärkeää palauttaa sille vuoden 2001 aikataulu ja kapasiteetti.
Minä en koskaan ole kuullut hankepulasta, vaan siitä, että hankkeita on liikaa ja kaikkea ei voida tehdä.